جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست قطب ۴ ستاد همکاریها

حوزه/نشست اعضای قطب چهار کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به میزبانی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها، معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد  همکاری با بیان اینکه این دو نهاد تربیتی بایستی همسو و در راستای هم حرکت و فعالیت نمایند، گفت: هر دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش مخاطب یکسانی دارند.

علیرضا رحیمی با عنوان اینکه حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش مسئول اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی نیست ، خاطر نشان ساخت: این معاونت درسطح کلان کشوری  مسئولیت رصد فرصت های تربیتی  و مطالبه گری برای ارتقا کیفی و کمی برنامه های تربیتی را بر عهده دارد.

*تدوین برنامه پنج ساله حوزه

رحیمی، همکاری بین این دو نهاد را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه در حال تدوین برنامه 5 ساله و 10 ساله می باشد که عمده این برنامه مربوط به آموزش و پرورش است.

*بررسی 60آسیب موجود در نظام تعلیم و تربیت

وی ادامه داد: درمبانی نظری سند تحول بنیادین 60 آسیب موجود در نظام تعلیم و تربیت عمومی  شناسایی شده که تحت عنوان چرخش های  تحول آفرین از آن یاد می شود و وظیفه ما تلاش در جهت  تحقق  این چرخش ها است.

 معاون پژوهش دبیرخانه ستاد همکاریها همچنین از اصلاح آیین نامه مدارس معارف اسلامی خبر داد و گفت : در این اصلاحیه مشکلات فضا و نیروی انسانی  حل شده است.

*پیشنهاد 9 عنوان پژوهشی در قطب چهار

علیرضا رحیمی همچنین گفت: برای سال تحصیلی جدید9 عنوان پژوهشی توسط استان های قطب چهار پیشنهاد شده است که انتظار می رود در موعد مقرر انجام و نتایج آن در برنامه ریزیهای آینده مورد استفاده قرار گیرد.  

*سخنان مدیر حوزه اردبیل

درادامه این نشست،رییس حوزه علمیه اردبیل با بیان اینکه وظیفه تربیت نسل حاضر بر عهده آموزش و پرورش و حوزه علمیه است، گفت: محوری ترین مسئله در سند تحول بنیادین حیات طیبه می باشد که در این راستا باید اندیشه های دانش آموزان متحول شود.

حجت الاسلام مهدی نوروزی افزود؛ معلمان سرکلاس در س با توجه به اینکه ارتباط نزدیکی با دانش آموزان دارند می توانند در معماری اندیشه های آنان سهم بیشتری داشته باشند.

*حوزه و دیگر نهادها در کنار آموزش و پرورش باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز با بیان اینکه اعتماد عمومی به معلمان نسبت به دیگر اقشار در سطح بالایی قرار دارد، گفت: سئوالاتی که امروزه برای دانش آموزان در مسایل مختلف عقیدتی و اجتماعی مطرح می شود، قابل تعمق بوده و باید با تامل بیشتر پاسخ داده شوند.

حجت الاسلام مهدی ستوده با اشاره به اینکه کار آموزش و پرروش در تربیت نسل حاضر بسیار سخت است و حوزه علمیه و دیگر نهادها نیز باید در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند، خاطر نشان ساخت: قبل از حضور طلبه ها به عنوان مربی در مدارس بایستی کارگاه های آموزشی برای آنان در نظر گرفته شود.

ستوده افزود: دانش آموزان نیازمند آگاهی و بینش در زمینه های مختلف هستند و در این راستا باید از ظرافت های هنری مطابق با ذائقه آنان استفاده کرد.

گفتنی است در این نشست هر یک از معاونین پرورشی و فرهنگی استان های آذربایجان شرقی ، غربی، اردبیل ، زنجان، کردستان، کرمانشاه، و همدان به بیان دیدگاه ها خود پرداخته و گزارشی از عملکرد خود را در خصوص همکاری ها ارئه دادند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha