پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار با اشاره به اهمیت تحلیل و تفسیر نهضت عاشورای امام حسین (ع)، گفت: جریان شناسی گروه ها و فرقه های ضاله از وظایف مهم مبلغین دینی، روحانیون، طلاب و مداحان در ایام محرم و صفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، بعدازظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا، اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین و اصلی ترین اهداف دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد ناامیدی و جدایی بین ملت و حکومت می باشد، لذا شما طلاب به عنوان طلایه داران دین خدا در عصر کنونی وظیفه دارید که در برابر این هجمه ها جامعه را هدایت و راهنمایی نمایید.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: لذا واجب است که در مسایل دینی از علمیت و دانش خاصی برخوردار باشید و بتوانید جوابگوی شبهات پیچیده دشمنان در این روزها باشید.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه بسیاری از رسانه های معاند اسلام این روزها به تکاپو افتاده اند که حضور مردم در هیات های مذهبی را با ایجاد شبهات فکری و دینی کم رنگ کنند، افزود: هدف امام حسین علیه السلام از قیامش علیه حکومت فاسد و فاسق یزد، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و در این راه نیز جان خود را فدا نمود، لذا این واقعه بزرگ در تاریخ اسلام نشان از اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام دارد.

حجت الاسلام معصوم خانی اظهار داشت: جریان های منحرف که در ظاهر چهره خود را تغییر داده اند، این روزها در بین مردم و هیات ها حضور دارند و این امر قابل انکار نیست، لذا جریان شناسی این گروه ها و فرقه های ضاله از وظایف مهم مبلغین دینی، روحانیون، طلاب و مداحان است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار افزود: مبلغین دینی قبل از هر کاری باید بینش مردم را نسبت به نهضت عاشورا تقویت نمایند و فلسفه قیام امام حسین علیه السلام را ابتدا تا انتها برای مردم و جامعه تحلیل نمایند، زیرا قبل از ایجاد شور حسینی باید شعور حسینی در بستر جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha