جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم تکریم رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد

حوزه/ مراسم تکریم رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و معارفه رئیس جدید این نهاد امروز با حضور شخصیت‌ها و مسئولان دانشگاهی و کشوری در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مراسم تکریم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان رئیس سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معارفه حجت‌الاسلام رستمی رئیس جدید این نهاد امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور مسئولین کشوری و دانشگاهی برگزار شد.

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی معاون دفتر رهبری در امور بین‌الملل، دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر تهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران، دکتر محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم، دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی وزیر بهداشت، دکتر سورنا ستاری معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی، دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، حجت‌الاسلام رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر للگانی مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، مدیران دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، اعضای شورای انقلاب فرهنگی، رؤسای دانشگاه‌های تهران و برخی دیگر از مسئولان و اساتید دانشگاهی از جمله مهمانان این مراسم بودند.

در این مراسم از فعالیت‌ها و اقدامات ۱۳ ساله حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان تجلیل و قدردانی شد و حجت‌الاسلام رستمی به‌عنوان رئیس جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها معرفی شد.

حمیدرضا مخبر دزفولی، امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تحولات زیادی را در دانشگاه‌ها شاهد بوده‌ایم و پیشرفت‌های خوبی در کشور اتفاق افتاده است.

وی افزود: در ۱۰ سال اخیر پیشرفت‌های علمی کشور آن‌قدر گسترده بوده که خوب است جلساتی را بگذاریم و همه به‌ویژه دانشمندان را نسبت به پیشرفت‌ها آگاه کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر امروز ایران توانسته ۲ درصد تولید علم دنیا را در حوزه فناوری‌های پیشرفته به خود اختصاص دهد و در سایر علوم حرف‌های جدی داشته باشد، گفت: این مهم دلایل مختلفی دارد که نهادهای مختلف هرکدام در این پیشرفت‌ها سهم خود را دارند.

وی افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها فقط مسئولیت فرهنگی نداشته، بلکه در سایر زمینه‌های انقلابی و ملی نقش ایفا کرده است و در این راستا نقش حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان، رئیس سابق این نهاد در بسیاری از مسائل بی‌بدیل بوده است.

محمدامین سلیمی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به ویژگی‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان گفت: توجه به اجتهاد و تشخیص دانشجویان تشکلی یکی از ویژگی‌های شاخص آقای محمدیان است.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان همواره تلاش می‌کرد که سهم خود از تشکل‌های دانشجویی را به بدنه نهاد نیز انتقال دهد، تصریح کرد: او معتقد بود که دانشجویان تشکلی نسل جوان هستند و قرار است که در فضای تشکل بر اساس آزمون‌وخطا کار کنند.

سلیمی افزود: آفتی که مجموعه‌های منتسب به رهبر معظم انقلاب دارند و بعضاً هزینه‌هایی را نیز ایجاد می‌کنند این است که مثلاً در مورد موضوعی می‌گویند «تصمیم آقاست». بااین‌حال این کد محوری در آقای محمدیان نبود و او معتقد بود که دانشجویان باید خودشان اجتهاد کنند. ازاین‌رو با انتصاب مسائل به رهبری ممانعتی در کار تشکل‌ها ایجاد نمی‌کردند.

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت از دیگر سخنرانان این جلسه بود که خاطرنشان کرد: از نگاه دشمنان وقتی جمهوری اسلامی به پیروزی رسید به این دلیل بود که وحدت بین دانشگاه و حوزه اتفاق افتاد که اگر این امر صورت نمی‌گرفت این پیروزی بزرگ حاصل نمی‌شد، چراکه بزرگ‌ترین اتفاق، اتصال دانشگاهیان با روحانیون بود و شهید مطهری، شهید بهشتی، باهنر، مفتح و بخشی از بزرگان دیگر از جمله کسانی بودند که برای ایجاد این وحدت تلاش‌های زیادی کردند.

دکتر هاشمی همچنین تأکید کرد: روحانیون باید اصرار بیشتری برای شکل‌گیری ارتباط حوزه و دانشگاه و جاودانگی این رابطه داشته باشند و در شرایط فعلی از روحانیون انتظار بیشتری برای تقویت این حلقه ارتباطی می‌رود که البته یکی از این وظایف بر عهده دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است و باید این دفاتر در شکل‌گیری فضای معنوی و رشد بینش سیاسی در محیط دانشگاه و همچنین هدایت فکری تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهی با جدیت تلاش کنند. در این صورت است که خودباوری، استقلال فکری و رشد شکوفایی در محیط‌های علمی ایجاد خواهد شد و در این صورت است که دانشگاهیان می‌توانند به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.

محمدمهدی طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد در این مراسم، گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان برای مهربانی مجاهدت‌ها و تلاش‌های زیادی کردند. گاهی یک‌تنه برای اینکه ثبت در تاریخ بشود مجاهدانه تلاش کردند و کوتاه نیامدند و دانشگاه آزاد را که با نهاد رهبری در دانشگاه‌ها فاصله داشت آشتی دادند و با تک‌تک دانشجویان رابطه خوبی داشتند و حتی سلامتی خودشان را برای به ثمر نشستن این هدف به خطر انداختند.

منصور غلامی امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امروز ذکر خیر و تقدیری از بزرگواری‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان داریم و سال‌هایی که در محضر وی بودیم به‌خصوص در دو سال استفاده زیادی از ویژگی‌های اخلاقی و عنایت وی به خانواده دانشگاهیان بردیم. ایشان خود را متعلق به خانواده دانشگاهیان می‌دانسته و می‌داند و این تعلق با حس مسئولیت عمیق بوده و راه‌حل‌های وی همواره برای مشکلات دانشگاه‌ها راهگشا بوده است.

وی افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان توانست این حس را به مسئولان نهاد در دانشگاه‌ها منتقل کرده و این عملکرد در دانشگاه‌ها نمود داشته است که یک اثر ماندگار خواهد بود. خانواده دانشگاهیان وظیفه اصلی خود را پیروی از منویات مقام معظم رهبری، اهداف و راهبردهای انقلاب و اهداف کلیدی که معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) برای دانشگاه ترسیم کرده‌اند، می‌دانند.

دکتر محمود نیلی احمد آبادی در مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه رئیس جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، نقش این نهاد و مدیریت آن در دانشگاه‌ها را نقشی مهم و با جایگاه ویژه توصیف کرد و گفت: دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ازیک‌طرف باید منویات مقام معظم رهبری را پیاده نمایند و از طرفی دیگر با قاطبه دانشگاهیان که پرسشگر، علاقمند و فعال هستند مواجه شوند که البته این مواجهه دارای ارزش معنوی است.

وی در ادامه تصریح کرد: نقش فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، حضور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، حضور در شورای تحول، دروس معارف و عرصه‌های دیگر از جمله مسئولیت‌های مهم دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است که این مسئولیت با ارتباطی که دفتر نهاد با روحانیون در دانشگاه‌ها دارند ایفا می‌شود. به همین دلیل مسئولیت بسیار بزرگ و خطیری بر عهده آن‌ها گذاشته‌شده است و مسئولین آن‌ها شخصیت‌هایی هستند که توفیقات دریافت حکم از سوی رهبر انقلاب را دریافت نمودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من به دلایل مختلف و دوره‌های مختلف همواره خدمت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان رئیس سابق دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها می‌رسیدم و تعامل بسیار خوب و نزدیکی با دفتر ایشان داشتم که خوشبختانه آن بزرگوار با روح بزرگی که داشتند پشتیبانی‌های بسیاری از دانشگاه‌ها در عرصه‌های مختلف انجام می‌دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha