پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خیری

حوزه/ رئیس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در ضرورت و اهمیت موضوع کتاب برای رشد و پیشرفت جامعه انسانی، همین بس که همه ی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.

احمد خیری در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: رشد فرهنگ کتاب خوانی به عنوان برگ هویتی یک ملت، زیربنای توسعه  شاخص های فرهنگی هر جامعه ای تلقی می شود و در این امر مقدس، آحاد مردم  از خرد و کلان باید سهیم و دخیل  باشند و برای این جهاد فرهنگی از دل و جان مایه بگذارند.

وی افزود: رسالت همه افراد فرهیخته این است که در ترویج، تقویت و تعمیق هرچه بیشتر مسأله کتاب و مطالعه  اهمیت بیشتری قائل شوند و هر کسی که نسبت به فرهنگ سرزمین خود  دلسوز است درجهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدمی بردارد.

خیری گفت: بنابراین هر یک از اقشار در این خصوص می توانند نقشی ایفا کنند، اما طلاب و مبلغین به عنوان یکی از اقشار متولی فرهنگی کشور نقش اساسی تر و چشم گیرتری برعهده دارند چرا که با توجه به ظرفیت و فرصتی که در ایام تبلیغی  در اختیار دارند می توانند جامعه را به سمت کتاب خواندن سوق دهند.

وی تصریح کرد: در واقع  توقعی که از نهاد روحانیت و مبلغین  می رود این است که اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه را برای آحاد مردم  یادآوری کنند و با کار فرهنگی و تبلیغی  در راستای مطالبات مقام معظم رهبری درخصوص کتاب و کتابخوانی به این امر مهم جامه عمل بپوشانند.

رئیس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در این جهت فرصت‌ها و ظرفیت هایی که در ایام تبلیغی وجود دارد، فرصت‌هایی بی ‌بدیلی است. بدون شک  با توجه به حضور گسترده ی مردم در مناسبت ها و فرصت های تبلیغی، همراه داشتن کتاب در حین سخنرانی و جلسات علاوه بر القای سخنرانی مستند از طرف روحانی و ارزشمند بودن این کار، تبلیغ فرهنگ کتاب و مطالعه نیز می شود.

وی ادامه داد: برپایی سیر مطالعاتی با محوریت کتب ارزشی، جلسات معرفی و نقد کتاب، قصه خوانی و داستان خوانی برای کودکان و نواجوانان و برگزاری مسابقات کتابخوانی با استفاده از ابزارهای انگیزشی می تواند باعث تعمیق و تقویت این امر مهم  فرهنگی در بین آحاد مردم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha