جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

حوزه/ امروز متاسفانه ترویج مسائل کذب و بردن آبروی مومنان یکی از مفاسد بزرگ فضای مجازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ شب گذشته در مراسم عزاداری هیئت خادم الرضا(ع) که در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد، بیان داشت: یک مسلمان تا زمانی که به یک مساله ای اعتقاد راسخ پیدا نکرد، نباید آن مساله را مطرح کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز آبرو بری راحت شده و بعضی از مردم بدون تحقیق و در نظر داشتن اصل مساله و مسایل پشت پرده به راحتی با دیدن یک صحنه و یا یک حرف و پرورش کلام به صورت یک کلاغ، چهل کلاغ آبروی طرف مقابل خود را می برند.

آبرو بری یکی از معضلات فضای مجازی

این خطیب حوزوی با اشاره به مشکلات فضای مجازی در جامعه امروز خاطرنشان کرد: ترویج مسائل کذب و بردن آبروی مومنان یکی از مفاسد بزرگ فضای مجازی محسوب می شود.

وی ادامه داد: بعضا مشاهده می شود یک عکس و یا متنی از یک نفر منتشر می شود که کاملا با حقیقت منافات دارد و اگر از منتشر کننده،‌ بپرسیم چرا این عکس را در جامعه رواج داده ای، هیچ جوابی برای گفتن ندارد.

حجت الاسلام صادقی واعظ ابراز داشت: اگر جو امروز در زمان واقعه عاشورا وجود داشت، قطعا آبروی کسانی همچون حر که آخرین لحظه به امام حسین(ع) رو کرد را می بردند.

وی در ادامه افزود: ما باید نسبت به افکار و قضاوت هایمان خدا را در نظر بگیریم و همان گونه که بهترین ها را برای خودمان می خواهیم برای دیگر مومنان بخواهیم.

این خطیب حوزوی با اشاره به عملکرد امام حسین(ع در کربلا نسبت به نامه های موجود در کاروانش اظهار داشت: 12 هزار نامه برای امام حسین(ع) نوشتند و امام حسین بعد از آن که مردم به او پشت کردند در شبهای آخر همه نامه ها را آتش زدند برای اینکه آبروی مردم بعد ها نرود و زندگی آنها مختل نشود.

در خلوت به یاد خدای تعالی باشیم

وی در ادامه افزود: ما باید خدای تعالی را در خلوت خود یاد کنیم نه زمانی که در مسجد و یا در میان مردم هستیم، اگر خدا را ناظر بر اعمالمان دیدیم هیچگاه به مشکلات بر نخواهیم خورد.

حجت الاسلام صادقی واعظ با اشاره «أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَري» گفت: این آیه باید همیشه یاد ما باشد و باید این آیه را برای تلنگر در ماشین، خانه و همه مکان ها نصب کنیم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن روح عزاداری در ایام محرم یادآور شد: توصیه می کنم برای اشخاص به هیئات مذهبی نروید و وابسته فلان منبری و یا مداح نشوید و با حضور در مراسم عزای امام حسین(ع) سبب رونق این مجالس شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha