پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حکیم

حوزه/ آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف تاکید کردند: شعرا، مداحان و مسئولان موکب های حسینی باید در یاد آوری نهضت حضرت سید الشهدا (علیه السلام)، از سیره معصومین (ع) الگو بگیرند و این نهضت را با امور دیگر که ارتباطی با موسم ماه محرم و عزای امام حسین (ع) ندارد، آمیخته نکنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار مسئولین موکب ها، هیئت های حسینی، شعرا و مداحان تاکید کردند: شعرا، مداحان و مسئولین موکب های حسینی باید در یاد آوری نهضت حضرت سید الشهدا (علیه السلام)، از سیره معصومین (ع) الگو بگیرند و این نهضت را با امور دیگر که ارتباطی با موسم ماه محرم و عزای امام حسین (ع) ندارد، آمیخته نکنند.

ایشان از حاضرین خواستند که فرصت ماه محرم را با پرداختن به اموری که دور از نهضت حسینی است، ضایع نکنند و گفتند: جهان از طریق نهضت حسینی و به برکت برگزاری اینگونه مجالس که از سوی معصومین (ع) ترسیم شده، با شیعه آشنا شدند و خداوند متعال با این مجالس بلای حتمی را که از چهار طرف ما را محاصره کرده از ما دور می کند.

آیت الله حکیم ادامه دادند: ماه محرم یک نعمت خداوندی و بهار شیعه است، لذا ما نباید این فرصت مبارک که انبیا، پیامبران و ائمه (ع) یکی پس از دیگری تا حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) برای آن گریه کردند، از دست بدهیم.

معظم له تمامی مؤمنین را به برپایی مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) دعوت و  اشاره کردند: شعرا باید در عاشور در رثای امام حسین (ع) نوحه سرایی کنند؛ چرا که مصیبت و رنجی که بر آن امام بزرگوار و اهل بیت و اصحاب ایشان وارد شد، بسیار بزرگ است و حضرت رسول اکرم (ص) خودشان گریه کردند و همچنین اهل بیت (ع) که کشتی نجات هستند به گریه بر ابا الاحرار و برگزاری مجالس عزاداری تشویق کرده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha