جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خاتمی در مرکز خدمات

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: اولین شرط هدایت، ظرفیت است و اگر کسی ظرفیت و پذیرش هدایت داشته باشد خداوند او را هدایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید مجتبی خاتمی امروز در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در نمازخانه مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم، با اشاره به سیره هدایتی، تبلیغی و تربیتی امام حسین(ع)، گفت: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های انبیا و ائمه(ع)، هدایت مردم و جامعه بوده است.
وی با بیان اینکه آیه 73 سوره انبیا وظیفه امامان بنی‌اسرائیل را پنج چیز معرفی می‌کند، تصریح کرد: دعوت مردم به سوی خدا، آشنا کردن آنها با کار خوب، اقامه نماز، پرداخت زکات و تربیت بنده خوب، پنج وظیفه‌ای است که به عنوان وظایف انبیا در این آیه معرفی شده‌اند.
سخنران این مراسم گفت: در آیه 46 سوره نور قرآن کریم می‌فرماید ما آیات آشکاری نازل کردیم و خدا هر کس را بخواهد به صراط مستقیم هدایت می‌کند.
وی افزود: این سؤال در ذهن انسان ایجاد می‌شود که کار خداوند در هدایت بشر مثل کار یک معلم است و مفسرین در ذیل این آیه شریف سه آیه را بیان می‌کنند.
حجت الاسلام خاتمی گفت: آیه 125 سوره انعام می‌فرماید اگر خداوند اراده کند که بنده‌ای را هدایت کند، سینه او را برای پذیرش اسلام گشاده می‌سازد.
وی ادامه داد: اولین شرط هدایت، ظرفیت است و اگر کسی ظرفیت و پذیرش هدایت داشته باشد، خداوند او را هدایت می‌کند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند در آیه 69 سوره عنکبوت می‌فرماید کسانی که در راه ما جهاد کردند به یقین آنها را به راه‌های خود راهنمایی می‌کنیم.
وی بیان کرد: با توجه به آیه 8 سوره آل‌عمران، شرط دیگر هدایت، پایداری بر ایمان است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha