پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۷۵۰ امام جماعت در مساجد تبریز و حضور بیش از ۳ هزار امام جماعت در مساجد شهرستان های این استان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، اظهار داشت: 750 امام جماعت در مساجد شهر تبریز فعالیت می کنند، در سایر شهرستان های استان آذربایجان شرقی نیز بیش از 3 هزار نفر فعالیت دارند.

وی با اشاره به اعزام مبلغ در طول سال عنوان کرد: امسال پیش بینی شده 74 هزار ساعت نفر روز مبلغ در ماه های رمضان، محرم، صفر، ایام فاطمیه، غدیر، نیمه شعبان و دیگر مناسبت های تبلیغی در طول سال به مناطق مختلف اعزام شوند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: حدود 60 هزار نفر ساعت روز مبلغ در 6 ماهه اول امسال به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: 410 نفر روحانی در سامانه سجا(سامانه جامع اعزام مبلغ) ثبت شدند که در ماه محرم به مناطق مختلف اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: در مناطقی که مبلغان و روحانیون حضور دارند، میزان آسیب های اجتماعی و فرهنگی کاهش چشمگیری داشته اند.

ثبت تشکل های مذهبی و موسسات قرآنی در سامانه جامع

حجت الاسلام حسینی همچنین عنوان کرد: تمام تشکل های دینی استان در سامانه «طوبی» تعریف شده اند و موسسات فرهنگی تبلیغی و هیئات مذهبی در این سامانه ساماندهی می شوند.

وی افزود: تعداد 680 موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی در استان فعالیت می کنند که این مراکز نیز در سامانه «تلاوت» ثبت شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی اذعان داشت: برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی، سامانه جامع مساجد استان آذربایجان شرقی هفته گذشته رونمایی شد و تقویت نگاه فرهنگی در اولویت فعالیت های این سامانه قرار دارد.

حجت الاسلام حسینی همچنین تصریح کرد: نشست های فصلی با روحانیت و مبلغان با هدف بررسی مباحث روز از قبیل ادیان فرق، تشیع لندنی و اسلام آمریکایی، به صورت کارگاه های یک روزه و چند روزه برگزار می شود.

وی ادامه داد: دوره آموزشی ویژه مبلغات نیز با هدف آموزش شئون خطابه، راه های شناسایی مخاطب و... به صورت کارگاهی برگزار شد.

فعالیت بیش از 6 هزار هیئت مذهبی در آذربایجان شرقی

حجت الاسلام حسینی  در بخش دیگری با اشاره به فعالیت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شعرای آئینی اذعان داشت: پیش از ماه محرم کارگاه آموزشی آسیب های عزاداری ویژه هیئات مذهبی تشکیل شد و در طول ایام ماه محرم، آسیب هایی که در برخی هیئات مشاهده می شود تذکر داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه منشور 20 گانه آداب عزاداری در اختیار هیئات مذهبی قرار گرفته است، افزود: 2 هزار و 800 هیات مذهبی در تبریز و 5 هزار و 800 هیات مذهبی در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که 4 هزار و 200 هیئت دارای مجوز هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha