پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند و کسانی که در پست و مقامی مشغول به کار هستند باید با ارباب رجوع خود با اخلاق رفتار کنند و اگر هم کاری از دستشان بر نیامد حداقل سبب ناراحتی مردم نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین بیگدلی ظهر امروز در حسینیه امام خمینی(ره) قم- «دفتر رهبر معظم انقلاب»، با اشاره به اهمیت ولایت در دین مبین اسلان بیان داشت: شهید آیت الله بهشتی می فرماید، بهشت را به بها دهند نه به بهانه و عمده بهایی که سبب ورود انسان به بهشت می شود ولایت علی ابن ابیطالب(ع) و جانشینان بر حق ایشان است.

وی در ادامه با اشاره به کلمه «اولوا الالباب» اظهار داشت: در قرآن کریم صاحبان عقول با تعابیری همچون متقین، عبادالله، عباد الرحمن، ابرار و دیگر عناوین این چنینی یاد شده است.

این خطیب حوزوی  ابراز داشت: عقول انسان ها به بخش های مختلفی همچون عقل اقتصادی، عقل سیاسی، عقل اجتماعی و مسایلی دیگر تقسیم می شوند، اما بالاترین عقل ها عقل دینی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جامعه عقل دینی باید راهبردی شود، یادآور شد: گاهی اوقات در بعضی از اعلامیه ها می بینیم که نوشته نیازمند یک نیروی کار خانم با روایط عمومی بالا هستیم، معلوم می شود صاحبان اینگونه اعلامیه ها عقل اجتماعی را بدون در نظر گرفتن عقل دینی فرض کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی با اشاره به ضرورت توجه به یتیمان از بعد تربیتی بیان داشت: مساله یاری یتیمان وظیفه مومنان است، اما یاری و اکرام یتیم صرف سیر کردن شکم آنها نیست، اکرام یتیم، دارای اهمیت است و بالاترین اکرام تربیت دینی است.

وی در ادامه افزود: خیلی افراد در صدا و سیما مصاحبه می کنند که ۳۰ نفر از کودکان بی سرپرست را از کودکی تا جوانی تحت حمایت گرفته اند، باید از آنها بپرسیم که آیا برای تربیت دینی این کودکان هم برنامه ای داشته اید، مساله حجاب و مسایل دینی را به آنها آموخته اید.

این کارشناس دینی اذعان داشت: همه ما یتیمان آل محمد(ص) هستیم و مجالس امام حسین(ع) بهترین اکرام از ما به شمار می رود، بزرگترها باید جوانان را از یاد نبرند، امروز فضای مجازی و هجمه های دشمنان سبب دور شدن جوانان از دین و قرآن شده است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت اکرام مومنان مطرح کرد: کشور با مشکلات فراوانی از جمله تحریم، احتکار، بیکاری و نوسان قیمت ها مواجه است و مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند و کسانی که در پست و مقامی مشغول به کار هستند باید با ارباب رجوع خود با اخلاق رفتار کنند و اگر هم کاری از دستشان بر نیامد حداقل سبب ناراحتی مردم نشوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha