جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه امام خمینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ( ره ) ارومیه گفت: در مسیر طلبگی عوامل زیادی در موفقیت یک طلبه دخیل هستند که از آن جمله احترام به اساتید است که نباید مورد غفلت واقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام حسن حبیبی، ظهر امروز در اولین نشست عمومی طلاب، اساتید، کارکنان و مدیریت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) که در حوزه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: طلبگی باید به دور از افراط و تفریط باشد از روزی که پایمان را به حوزه که اردوگاه امام زمان است گذاشته‌ایم موظف هستیم و با خود عهد بسته‌ایم که در راه امام زمان ثابت قدم باشم.

وی اضافه کرد: باید برای اهل بیت مایه فخر و مباهات باشیم همانگونه که خودشان فرموده‌اند مایه زینت ما باشید نه اینکه کاری کنید که مردم با رفتارهای شما نسبت به ما و دین بدبین شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه: افزود: مرحوم سبزواری که خود عالم بزرگ شیعه هست برای اینکه به خودسازی برسد و پا روی خواسته‌های نفسانی خود بگذارد بعد از سفر حج خود می‌رود و در یک مدرسه‌ای در کرمان خدمت می‌کند و می‌شود خادم آن مدرسه، بدون اینکه کسی او را بشناسد.

وی بیان داشت: یکی از علت‌هایی که باعث می‌شود در مسیر طلبگی موفق باشیم این است که به اساتید و کسانی که حق بر ذمه ما دارند احترام بگذاریم و بزرگشان بداریم، همه بزرگانی که به جایی رسیدند یکی از عوامل موفقیت‌شان احترام به اساتیدشان بود.

حجت الاسلام حبیبی گفت: هدف ما در حوزه این است که هر امکاناتی که در دسترس ماست و ما می‌توانیم آن را در اختیار شما بگذاریم تا شما با خیال آسوده بتوانید در راه تحصیل و تهذیب موفق باشید و سرباز لایقی برای امام عصر(عج) بوده و مورد رضایت حضرت قرار بگیرید.

وی ایام محرم فرصت خوبی برای خودسازی عنوان کردو افزود: ایام محرم فرصت مناسبی است که خلوت‌هایمان را با خدا زیاد کنیم و با امام حسین(ع) بیشتر مانوس باشیم و اهداف امام حسین و تاریخ کربلا را مطالعه کنیم و از آنها درس عبرت بگیریم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه تاکید کرد: باید طوری زندگی کنیم که از طلبگی خود شرمنده نشویم و بدانیم حوزه یک مکان مقدس است، احترامش را باید در عمل هم نشان دهیم علما وقتی می‌خواستند وارد حوزه علیمه شوند، درب حوزه را می‌بوسیدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha