جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی-مدیر حوزه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که طلاب برای اوج گرفتن در حوزه نیازمند دو بال است، گفت: این علم و اخلاق است که می تواند موجب اوج و تعالی حقیقی یک طلبه در مسیر علم آموزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت مسأله اخلاق و معنویت در حوزه بر ضرورت نگاه عمیق و جامع به این مقوله مهم تأکید کرد.

وی با بیان این که اخلاق و معنویت همواره به عنوان رکن فعالیت های حوزوی مورد توجه بوده است، افزود: در حال حاضر نیز لزوم توجه به دروس اخلاق و همچنین تقویت برنامه های تربیتی و قرآنی در حوزه ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که علما و بزرگان حوزه همواره بر ضرورت توجه به موضوعات اخلاقی در حوزه تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: همه فعالیت های حوزه بر محور اخلاق و معنویت استوار بوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از علم و اخلاق به عنوان دو بال برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب یاد کرد و گفت: باید در کنار مباحث علمی، رشد اخلاقی در حوزه نیز مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران  همچنین با بیان این که همراهی علم و اخلاق می تواند زمینه ساز موفقیت طلاب در مراحل مختلف زندگی طلبگی شود، خاطرنشان کرد: با اخلاق و معنویت می توان آینده علمی یک طلبه را تضمین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که جایگاه آموزش های اخلاقی در نظام تربیتی حوزه همواره پررنگ بوده است، بیان داشت: حوزه های علمیه با اخلاق و همچنین روحانیت نیز با معنویت همراه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه بدون توجه به اخلاق و معنویت هیچ گاه متصور نیست، تصریح کرد: طلبه یا روحانی بدون اخلاق و معنویت نمی تواند در مسیری که در پیش گرفته موفقیت کسب کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که طلاب برای اوج گرفتن در حوزه نیازمند دو بال است، خاطرنشان کرد: این علم و اخلاق است که می تواند موجب اوج و تعالی حقیقی یک طلبه در مسیر علم آموزی شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha