پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روحانی شهید محمد علی کریمی

حوزه/در جواب استادش که به بهانه اهمیت درس های حوزه علمیه، او را از رفتن به جبهه منع می کرد، جواب داد: وظیفه ما حزب اللهی ها است که اول جبهه ها را پر کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،طلبه شهید محمد علی کریمی سال 1340هجری شمسی در شهرستان قائم شهر دیده به جهان گشود، دوران کودکی را در خانواده ای متدین گذراند و خواندن قرآن را در همان ایام آموخت.

از هوش بالایی برخوردار بود و در رشته ریاضی فیزیک، دیپلم گرفت. پس از آن مشغول تحصیل در حوزه علمیه کوتنای قائم شهر شد و در ارتقاء سطح علمی خود کوشید.

اقدامات سیاسی اجتماعی

محمد علی از فعالان سیاسی در انجمن اسلامی دبیرستان بود، با اوج گیری تحرکات سیاسی علیه رژیم پهلوی، او نیز گام های موثری در این رمینه برداشت.

پس از طلوع خورشید انقلاب سعی خود را در تحکیم پایه های انقلاب به کار بست، در برابر منافقین کوتاه نیامد و توسط آنان مجروح نیز شد.

سیره علمی

خانواده شهید می گوید: محمد علی خیلی کم حرف بود و از بیهوده گویی پرهیز می کرد، با وجود آن که با منافقین مبارزه داشت، ولی سعی داشت تا با استدلال منطقی و کردار نیکویش آن ها را جذب کند، روزی او را خیلی خوشحال دیدم، گفته بود چند نفر از منافقین، از افکارشان برگشتند؛ در مورد حجاب خیلی توصیه می کرد.

بصیرت شهید

در جواب استادش که یه بهانه اهمیت درس های حوزه علمیه، او را از رفتن به جبهه منع می کرد، جواب داد: وظیفه ما حزب اللهی ها است که اول جبهه ها را پر کنیم و من نمی توانم خود را قانع کنم که  جبهه دانشگاه باشد و من از درس خواندن در آن دانشگاه محروم باشم.

با بصیرت در وصیت نامه اش نوشت: امروز زمان درگیری لشکر اسلام با لشکر کفر است، ما هر که با زبان، مال و یا جان به مسلمانان کمک نکند، بدون شک در صف کافران است.

مرگ سرخ

او که بارها از شهادتش خبر داده بود، عاقبت در سال 1362هجری شمسی در شهر بوکان به آرزویش رسید و در جوار رحمت حق آرامش ابدی یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha