شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در زمان امام حسین (ع) دین در حال تبدیل شدن به موضوعی حاشیه ای بود و به جرات می توان گفت که اولین نشانه های ظهور و نفوذ تفکر سکولاریسم در زمان امام حسین علیه السلام در دین اسلام نفوذ پیدا کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج، اظهار داشت: امام حسین(ع) اهداف بسیاری از قیام علیه دستگاه ظلم و جور حاکمان زمان خود داشت، لذا باید طلاب و روحانیون مطالعات خود را در زمینه زندگی و نیز فلسفه فکری و سیاسی این امام همام و بزرگوار گسترش دهند و این معلومات را در اختیار نسل های جوان قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه بارزترین هدف از قیام امام حسین(ع) علیه ظلم دستگاه فاسد یزید، احیای و اجرای سنت امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: در زمان امام حسین(ع) دین در حال تبدیل شدن به موضوعی حاشیه ای بود و به جرات می توان گفت که اولین نشانه های ظهور و نفوذ تفکر سکولاریسم در زمان امام حسین علیه السلام در دین اسلام نفوذ پیدا کرده بود.

این استاد حوزوی عنوان داشت: امام حسین علیه السلام که به خوبی بر اوضاع سیاسی و فکری جامعه آن زمان خود تسلط و آگاهی داشت، خطیر رادیکال شدن دین را دریافت، به همین منظور با وجود علم به اینکه می دانست غالب جامعه مسلمین فریب دینارهای طلای حکومت اموی را خورده اند، بازهم لحظه ای از هدف خود که همان احیای سنت رسول اکرم(ص) بود، تعلل نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه با تاکید بر اینکه نهضت کربلا، برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود، افزود:  همانگونه که بیان شد، امام حسین(ع) از وضعیت جامعه مسلمین زمان خویش به خوبی آگاه بودند، ولی ایثار جان و اهل بیتش را هرگز مقدم بر مقابله با دستگاه استبداد و زور ندانست و با نثار جان خود و یارانش در روز تاسوعا و عاشورا، باعث درسی ماندگار برای بشریت شد و نشان داد که انسان با ایمان و خداجو از هر چیزی برای پیاده شدن دستورات خداوند متعال ابا ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز هم اگر به خوبی به جهان پیرامون نگاهی داشته باشیم، ده ها دستگاه و حکومت یزدی وجود دارند که به مانند امویان به دنبال منزوی کردن و حتی از بین بردن اسلام واقعی هستند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه همه در مقابل دشمنان دین خدا وظیفه داریم، بیان داشت: هر کسی در جامعه اسلامی در حد توان و قدرت خود باید در مقابل هجمه های تفکری و عقیدتی دشمنان خارجی و داخلی بیایستد، البته ایجاد این جبهه مقاومت در مقابل کفار نیازمند داشتن امکانات جنگ نرم که همان روحیه ایثارگری و علمیت می باشد، است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: امروز وضعیت شما طلاب و روحانیون نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است، امروز یک روحانی باید در میان جامعه و مردم حضور فعال و همیشگی داشته باشد، امروز روحانیون باید مساجد را تبدیل به سنگر مقاومت در برابر یزیدیان زمان خود کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اکنون منطقه و حتی دنیا به این اعتقاد و باور رسیده است که پیروزی بر استبداد و طاغوت امری ناممکن نیست، زیرا امام خمینی(ره) با تاسی از قیام و نهضت عاشورای حسینی، ریشه های استبداد 2500 ساله رژیم پهلوی را با یاری ملت همیشه در صحنه ایران خشکاند و حکومت الله را در این مملکت جاری و ساری ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha