پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فاطمی ارفع

حوزه/ فرمانده بسیج طلاب خراسان رضوی با بیان اینکه راه سیدالشهدا(ع) مستدام است، گفت: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که حقیقتا جا پای اصحاب‌الحسین(ع) گذاشتند و پس از گذشت ۱۴ قرن به پیام اباعبدالله(ع) لبیک گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام مجید فاطمی‌ارفع، در مراسم اولین سالگرد شهادت شهید سنجرانی از شهدای مدافع حرم که در مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد، با اشاره به قیام اباعبدالله(ع)، اظهار کرد: قیام سیدالشهدا(ع) برای تشکیل حکومت نبود البته ممکن است به این نتیجه رسیده باشد اما هدفش، آن نبود.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خراسان تصریح کرد: امت اسلامی پس از گذشت 50 سال از رحلت نبی‌مکرم اسلام(ص) دچار انحراف شده بود، انحرافی که در آن یزید و پیش از آن معاویه بین جامعه اسلامی ایجاد کرده بودند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌ارفع افزود: آنها حکومت و خلافت اسلامی را به حکومت پادشاهی و سلطنتی مبدل کرده بودند و در ذیل آن حکومت جبار و سفاک تعالیم اسلامی را دچار بدعت و اسلام را از درون نیز تهی کرده بودند.

فرمانده بسیج طلاب خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اباعبدالله الحسین(ع) فرموده‌ بودند که من برای خوشگذرانی و عیاشی از مدینه خارج نمی‌شوم و بلکه برای اصلاح امت جدم حرکت می کنم.

وی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: یکی از شرایط وجوب امر به معروف این است که ضرر مالی، جانی و آبرویی نداشته باشد، اما آن چه منکری است که امام حسین(ع) برای نهی از آن هزینه‌های سنگینی چون جان خود، اهل بیت(ع) و اصحاب‌شان را می‌دهند؟

قدرت و ثروت؛ ابزار یزید برای فرهنگ‌سازی منکرات

حجت‌الاسلام فاطمی‌ارفع ادامه داد: یزید‌بن معاویه در سال 61 هجری که سیدالشهدا(ع) دست به قیام می‌زنند، با استفاده از ابزار قدرت و ثروت توانست در سطج جامعه برای منکرات فرهنگ‌سازی کند؛ یعنی حکومت به ظاهر اسلامی اما تلاش کارگزاران آن برای از بین بردن ریشه تعالیم اسلام بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: حضرت به خوبی تشخیص دادند اگر در مقابل این منکر بزرگ، منکری که اساس اسلام را به خطر انداخته است، اگر اعتراض و قیام نکند مورد مؤاخذه خدای متعال قرار خواهند گرفت که چرا دین خدا را دچار بدعت‌ها شد و مقابل آن سکوت کردند، ایشان فرموده بودند: اگر من هم مثل خیلی از خواص سکوت کنم می ترسم از اینکه دین خدا را مندرس و تکه‌تکه کنند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌ارفع متذکر شد: گاهی در جامعه اسلامی توجه به لایه‌های زیرین گناه و منکرات نداریم و لایه‌های بیرونی و ظاهری را می‌بینم فرهنگ‌سازی برای منکرات توسط یزید نمونه لایه زیرین است که هدفش ساقط کردن دین اسلام بود.

وی با تأکید بر اینکه کسی که خود را شاگرد مکتب عاشورا می‌داند باید بداند سیدالشهدا(ع) پرچمدار منکر زمان خویش را شناخت و ریشه آن را زد، اظهار کرد: دین و مذهب ما پس از هزار و 400 سال به طور کامل به من و شما رسیده و پرچم اسلام و تشیع بر فراز قله‌های عالم به اهتزاز در آمده است.

شهدای مدافع حرم جا پای اصحاب‌الحسین(ع) گذاشته‌اند

مسؤول سازمان بسیج طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خراسان تصریح کرد: اینکه حرم اهل بیت عصمت و طهار(ع) از جمله حرم ثامن الحجج علی‌بن موسی الرضا(ع) مملو از زائرانی است که با عشق و جان به زیارت آمده اند نشانه پیروزی اباعبدالله(ع) است.

وی با بیان اینکه راه سیدالشهدا(ع) امروز مستدام است، مطرح کرد: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که حقیقتا جا پای اصحاب‌الحسین(ع) گذاشتند و پس از گذشت 14 قرن، به پیام اباعبدالله(ع) لبیک گفتند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌ارفع خاطرنشان کرد:اگر مدعی پیروی از سیدالشهدا(ع) و تعالیم اسلامی هستیم باید بدانیم امروز نیز دشمنان خدا درصدد هستند اسلام را از درون تهی کنند و با تمام قوا و تجهیزات فرهنگی به میدان نبرد آمده‌اند که عظمت عاشورا از ما بگیرند اما موفق نشده اند و این مکتب همواره مستدام به راه خود ادامه می‌دهد.

313/28

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha