پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
«پیاده روی میان ادیانی» زنان مسلمان و مسیحی در گلاسکو برگزار شد

حوزه/ زنان مسلمان از «مرکز منابع زنان مسلمان امینه» و مسیحیان از کلیسای مدرن اسکاتلند، در مراسم «پیاده روی میان ادیانی» شرکت کرده و ضمن راه رفتن در پارک کویینز در شهر گلاسکو بزرگترین شهر اسکاتلند، در باره مباحث زندگی و دینی گفتگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، جمعی از زنان مسلمان و مسیحی در پارک کویینز واقع در شهر گلاسکو در بریتانیا، «پیاده روی میان ادیانی » برگزار کرده و به گفتگو و صحبت درباره زندگی و مباحث ایمانی پرداختند.

این پیاده روی میان ادیانی به همت اعضای دو گروه به ترتیب اسلامی و مسیحی «مرکز منابع زنان مسلمان امینه» و «کلیسای اسکاتلند» برگزار شد.

سوزان براون، کشیش راست کلیسای مدرن اسکاتلند در این باره به خبرنگاران گفت: موقع راه رفتن شما به آدم ها نگاه متفاوتی دارید. اگر در کنار کسی در حال راه رفتن باشید، صحبت و گفتگو با آن ها برایتان ساده تر خواهد بود و شما آزادانه تن سخن خواهید گفت و به نظر من از بسیاری جهات گفتمان غنی تری خواهید داشت.

مسلمانان در اسکاتلند

گفتنی است بیشتر مسلمانان در اسکاتلند اعضای خانواده  های مهاجرت کرده به این کشور در دهه های اواخر قرن بیستم میلادی هستند. براساس آمارهای سال 2011، جمعیت مسلمانان در اسکاتلند 76 هزار و 737 نفر بوده است که تقریبا 14% جمعیت این کشور را به خود اختصاص می دادند. نخستین مسلمان شناخته شده در اسکاتلند یک دانشجوی رشته پزشکی هندی تبار بود که در سال های 1858 تا 1859 در دانشگاه ادینبورگ تحصیل می کرد.

جمعیت مسلمانان در اسکاتلند تنوع قومیتی زیادی دارند. اگرچه اکثریت مسلمانان اسکاتلند را پاکستانی تبارها (58%) تشکیل می دهند، اما 16.8% آنان از آفریقا و خاورمیانه و 7.8% آنان نیز سفیدپوستان اروپایی تبار هستند.

گلاسکو بزرگترین شهر  اسکاتلند، بالاترین جمعیت مسلمانان در این کشور اروپای شمال غربی را داشته و براساس آمار 2011، مسلمانان 5% جمعیت این شهر را به خود اختصاص می دهند. در این میان مسجد مرکزی ادینبورگ مهمترین مسجد در گلاسکو پایتخت اسکاتلند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha