شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری حضور مبلغان دینی در فضای مجازی را کافی ندانست و گفت: در شرایطی که نیازمند وحدت و انسجام هستیم، مبلغان دینی باید از بیان مباحث اختلاف برانگیز پرهیز کنند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در گردهمایی مبلغان اعزامی به ماه محرم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، جنگ فرهنگی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران را انکارناپذیر دانست و اظهار کرد: در حال حاضر با جبهه استکبار در جنگ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تمام عیار و نابرابر هستیم.

وی افزود: اگرچه صدای توپ، تانک و موشک نمی‌آید ولی جنگ کنونی سخت‌تر و خسارت‌بارتر از جنگ نظامی است. در این جنگ باید دشمن را خوب بشناسیم، امکانات دشمن را خوب ارزیابی کنیم و به توانمندی، امکانات و کارهایی که باید انجام بدهیم توجه داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم رسانه را بزرگ‌ترین سلاح دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دشمنان یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند و به دنبال این هستند که مخاطبان را از مبلغان بگیرند و معتقدان به دین و دیانت را از مسیر خارج کنند.

وی اظهار کرد: دشمنان برای دستیابی به اهداف خود، استفاده از فناوری رسانه‌ای و فرستادن نفوذی بین صفوف ما، امکانات زیادی دارند ولی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب نباید در این نبرد احساس ضعف کنند. فکر نکنیم دشمن در این نبرد پیروز می‌شود، چون این وعده خداوند است که در این مسیر برای جبهه حق شکست وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری پیروزی حرکت امام حسین(ع) را به عنوان یک رویداد تاریخی مهم و الگوبخش ارزیابی کرد و افزود: امام حسین(ع) همان روز که به شهادت رسیدند پیروز شدند و امروز پیروزی ایشان مشهودتر است. در آینده هم شاهد گسترش فرهنگ حسینی در جهان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با گسترش فرهنگ عاشورایی در جهان، امام حسین(ع) زمینه ظهور حضرت حجت ابن الحسن(عج) را فراهم خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اجتماع میلیونی عزاداران در عاشورای حسینی و اربعین حسینی را بی‌نظیر دانست و تصریح کرد که آشوب‌های اخیر در عراق با هدف اختلاف افکنی بین ملت‌های ایران و عراق برای کمرنگ‌شدن حضور عزاداران در اربعین حسینی طراحی شده است.

وی اظهار کرد: حضور بی‌نظیر عزاداران در اربعین حسینی ضربه مهلکی به جبهه استکبار وارد می‌کند و رد پای فرهنگ عاشورا در دورافتاده ترین نقاط عالم دیده میشود.

حجت‌الاسلام اسکندری روحانیت را یکی از داشته‌های مثبت شیعه دانست و افزود: با وجود شایعه پراکنی گسترده علیه روحانیت، امروز راه برون رفت از همه تنگناهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، روحانیت است.

وی افزود: روحانیت محور اتحاد و انسجام امت اسلامی است که اخلاق و معنویت را به جامعه ارائه می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم دشمنی با روحانیت را نشان دهنده تاثیرگذاری روحانیت دانست و اظهار کرد: دشمن در تلاش است ما را مایوس کند و بی‌خاصیت جلوه بدهد و القا کند که روحانیت دیگر تاثیرگذار نیست. در چنین شرایطی مبلغان دینی باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری حضور مبلغان دینی در فضای مجازی را کافی ندانست و افزود: در شرایطی که نیازمند وحدت و انسجام هستیم، مبلغان دینی باید از بیان مباحث اختلاف برانگیز پرهیز کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha