پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به شور حسینی در دلهای مؤمنین گفت: مبلغین و مبلغات اهداف قیام امام حسین(ع) را در منابر و سخنرانی ها بیان کنند و اگر دین و انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران در خطر قرار گرفت انسان باید با تأسی به امام حسین(ع) هر چه دارد در راه خدا تقدیم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، صبح امروز در نشست هفتگی اخلاق اسلامی در جمع کارکنان مرکز مدیریت مدارس علمیه خواهران استان یزد با تسلیت فرارسیدن ماه حزن اهل بیت (علیهم السلام) و شیعیانشان به روایت معروف از امام رضا(ع) اشاره کرد که حضرت فرمود: پدرم امام موسی(ع) چون ماه محرم داخل می شد کسی آن حضرت را خندان نمی‏دید و اندوه و حزن پیوسته بر او غالب می‏ شد تا دهم محرم و چون روز عاشورا می‏شد آنروز، روز مصیبت و حزن و گریه او بود و می‏فرمود: امروز، روزیست که حسین(ع) شهید شده است.

وی با یادآوری ممنوع بودن عزاداری در دوره پهلوی اول، افزود: به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، عزاداری و برپایی مجالس امام حسین(ع) باشکوه و عظمت خاصی برگزار می شود و حتی قبل از شروع محرم، شیعیان  مجالس عزاداری را آماده و با سیاهپوش کردن خیابانها، کوچه ها، حسینیه ها و سایر مکانها را خودجوش و از سر ارادت به این خاندان خود را برای عزاداری هر چه باشکوه تر آماده می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان در ادامه ضمن آرزوی توفیق، درخدمت به خاندان اهل بیت(ع) و شرکت در مراسم عزاداری، به مبلغین و مبلغات توصیه کرد: اهداف قیام امام حسین(ع)را در منابر و سخنرانی ها بیان کنند و اگر دین و نظام اسلامی  و کیان جمهوری اسلامی ایران در خطر قرار گرفت انسان باید به تأسی از امام حسین(ع) هر چه دارد در راه خدا تقدیم کند.

حجت الاسلام و المسلمین کارگرشورکی  فرازهایی از وصیت نامه امام حسین(ع) به برادرشان محمد حنفیه را قرائت کرد که آن حضرت فرمود من هرگز از روی هوس و طغیان و فساد انگیزی و ستم، خروج نکردم، بلکه برای طلب اصلاح در امت جدم(صلی الله علیه و آله)خروج کردم و می‌خواهم امربه‌معروف و نهی از منکر کنم و به سیره و روش جدم(ص) و پدرم علی بن ابی‌طالب(ع )حرکت کنم.

وی تأکید کرد: امام حسین(ع) در زمانی که عده ای از مردم به سمت مکه می آمدند در آن موقع حساس از مکه خارج شد و به خاطر امر مهم که همان اصلاح امت جدش بود حرکت کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بیان کرد: قیام امام حسین(ع) برای حفظ دین و نظام اسلامی بود و جان خود، فرزندان و برادرانش را در راه خدا فدا کرد و علیه و با قیان علیه شخص پلیدی چون یزید که برخلاف دستورات اسلام عمل می کرد؛ همه هستی اش را در راه خدا و اسلام تقدیم کرد و خداوند متعال هم در مقابل، قیام و نهضت امام حسین(ع) را جاودانه و ماندگار نمود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر با تأکید بر سیاه پوش کردن فضای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و برگزاری مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا مثل سالهای قبل به بیان روایتی از لسان رسول مکرم اسلام(ص) از کتاب شریف بحارالانوار جلد 44 صفحه 329 پرداخت که حضرت فرمود: «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرارَةً في قُلُوبِ الْمُؤمنينَ لاتَبْرَدُ اَبَداً» یعنی شهادت حسين(ع)،حرارت و گرمايي در دلهاي مؤمنان ايجاد كرده است كه سرد و خاموش نمي شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha