پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه سیستم درسی در مدارس کشور باید اسلامی شود، گفت: دانشگاه فرهنگیان باید معلمانی آگاه به مسائل دینی تربیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد در نشست کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه که در آستانه سال تحصیلی جدید در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه سیستم آموزشی کشور مربوط به صد سال گذشته است، اظهار داشت: این سیستم آموزشی از همان زمان تا کنون توسط انگلیسی ها در کشور جا افتاد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد افزود: این نوع سیستم آموزشی به این شکل عمل می کند که دانش آموز از تحقیق، پژوهش و نو آوری دست کشیده و فقط به خواندن، حفظ کردن و نمره گرفتن فکر کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سیستم درسی در مدارس باید اسلامی شود، خاطر نشان کرد: زمانی که سیستم درسی اسلامی شد، دانش آموز را با محتواهای عمیق آشنا ساخته و وی را به سمت تلاش، کوشش و خلاقیت سوق می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بازنگری همه در ارکان در ارتباط با آموزش و پرورش را ضروری دانست و اضافه کرد: این ارکان باید برنامه های خود را در راستای اهداف آموزش و پرورش تنظیم کنند تا دغدغه دیندار کردن دانش آموزان پیگیری شود.

آیت الله ناصری یزدی رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلمان آگاه به مسائل دینی دانست و تصریح کرد: معلمانی که از این دانشگاه وارد آموزش و پرورش می شوند باید با فراگیری علوم و آموزش های لازم از هر جهت توانایی تربیت دینی و علمی دانش آموزان را کسب کنند .

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به نقش روحانیت درتحقق تربیت دینی دانش آموزان گفت: روحانیت از دیرباز در تربیت نوجوانان وجوانان حضور داشته و نقش موثر روحانیون در بالا بردن بینش دینی و اعتقادی دانش آموزان و استفاده از روحانیون مجرب در برنامه های آموزش و پرورش آثار و برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha