جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه تا پایال سال جاری تعداد مدارس امین استان یزد به ۱۰۰مدرسه افزایش خواهد یافت ، گفت: تعداد قریب به ۳۰۰مبلغ در سال گذشته به مدارس امین استان یزد اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد در نشست کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه که در آستانه سال تحصیلی جدید در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد با اشاره به اهمیت همکاری این دو نهاد آموزشی در سطح کشور گفت: با توجه به اینکه هم آموزش و پرورش و هم حوزه علمیه هدفشان تربیت انسان و تعالی بخشیدن به انسان هاست در این راستا هر چه همکار ی بین این دو نهاد بیشتر باشد به این هدف ارزشمند نزدیک تر می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به این دشمن نیز به این هدف پی برده و درصدد جدایی حوزه علمیه و آموزش و پرورش است، برای اینکه این هدف شوم دشمن از بین برود می بایست همکاری های این دو نهاد آموزشی تقویت و بیشتر شود.

مدیر حوزه علمیه یزد در ادامه فعالیت مدارس امین در سطح استان یزد را 62 مدرسه عنوان کرد و افزود: در این راستا طی پیگیری هایی که صورت گرفته، تا پایان سال جاری این تعداد مدارس به 100مدرسه در استان یزد افزایش پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس به اعزام مبلغ در طول سال تحصیلی به مدارس امین اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته قریب به 300مبلغ به مدارس امین استان یزد اعزام شدند و به بیان مباحث و احکام دینی و پاسخ به شبهات دانش آموزان پراختند.

وی به فعالیت 12مدرسه علمیه در سطح استان یزد در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و افزود: امسال یک مدرسه علمیه در شهرستان یزد راه اندازی شد که تعداد کل مدارس را به 13 مدرسه رساند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته در این مدارس علمیه تعداد 1400طلبه مشغول به تحصیل علوم دینی بودند، تصریح کرد: امسال با توجه به پذیرش 123 نفر، شاهد تحصیل 1523 طلبه در مدارس علمیه استان یزد خواهیم بود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha