شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت السلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مروّجان نهضت امام در اقصی نقاط جهان پرچم آزادگی را به دست گرفته اند و عقبه قدرت نظام فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است که در رأس مزیت های انقلاب قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در نخستین یادواره شهدای انفجار حرم مطهر رضوی که در تالار قدس در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز در حالی کنار مضجع منور حضرت رضا(ع) این آئین را برگزار می‌کنیم که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است؛ از روزی که امام راحل پرچم مبارزه با طاغوت و رژیم پهلوی و مصادیق استکبار آن زمان را آغاز کردند، جریان مبارزه و نبرد حق و باطل آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد افزود: از خرداد 42 تا امروز همه کسانی که پشت سر امام و رهبری بودند، لباس جهاد پوشیده‌اند و این مجاهدان بودند که تا امروز افتخار آفرین بوده و افتخار ایران اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) هستند.

وی با بیان اینکه امروز ما در اقصی نقاط عالم دشمنان جدی و قابل توجهی نسبت به ارزش‌هایی اسلامی و مکتب اهل‌بیت داریم، عنوان کرد: مزیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی، نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، داخلی و بین‌الملل در 40 سال گذشته درخشیده است و امروز آستانه نفوذ و تأثیر گذاری جمهوری اسلامی مرزهای ایران نیست بلکه مرزهای مدیترانه، غرب اروپا، مرکز آفریقا است؛ مروجان نهضت امام در اقصی نقاط جهان پرچم آزادگی را به دست گرفته اند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: عقبه این قدرت، فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در رأس مزیت های انقلاب است و از خدای متعال خواستاریم سبک زندگی فردی و اجتماعی به خصوص مدیریتی ما را براساس ارزش های شهدا تنظیم کند.

وی با بیان اینکه امروز نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام ویژه ایجاد شده و روبه تعالی است، عنوان کرد: برای اولین بار سند تکریم ایثار و فرهنگ شهادت در مجموعه آستان قدس رضوی تنظیم و با تأیید تولیت معزز به همه بخش های آستان ابلاغ شد، جایگاه مشاور قائم مقام در امور ایثارگران تعیین و منصوب شد، برای نخستین بار پایگاه بسیج در کمتر دو سال گذشته حوزه بسیج آستان قدس رضوی ایجاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد برگزاری اولین یادواره شهدای کارکنان و خدام آستان قدس رضوی و نخستین یادواره شهدای عاشورای حرم رضوی را از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در این زمینه برشمرد و افزود: یادواره شهدای عاشورای حرم رضوی مجالی برای بصیرت و بیداری است.

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha