جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری سازمان اوقاف و امور خیریه

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بی شک توجه به اقتصاد مقاومتی در عرصه موقوفات و بقاع متبرکه و امامزادگان به رشد و تحول اقتصادی منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی مقدم طی سخنانی در ویژه برنامه اقتصاد مقاومتی ، امامزادگان و موقوفات که پیش از ظهر امروز در آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) قم برگزار شد، ضمن تسلیت دهه اول محرم گفت: اگر ما به اقتصاد مقاومتی و مولفه های آن به درستی عمل کنیم، بی شک بسیاری از مشکلات امروز کشور از جمله بیکاری و تورم مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به این که توجه به اقتصاد مقاومتی در اداره موقوفات و امامزادگان مورد عنایت ویژه است، افزود: تکیه بر ظرفیت گسترده مردمی، درونزایی اقتصاد و توجه به تولید و پرهیز جدی از واردات غیرضروری و نیز تکیه بر فعالیت های اقتصادی دانش بنیان از جمله مهم ترین شاخصه ها و مولفه های اقتصادی مقاومتی است که عمل به آن ها باعث ایجاد اشتغال و رفع بیکاری می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم تاکید کرد: خوشبختانه همه این مولفه ها در موقوفات و امامزادگان به شکل ملموس و زیبایی وجود دارد، کما این که در سنت حسنه وقف توجه به این مسایل مورد توجه واقع شده است و باید از این ظرفیت هایی که در اختیار داریم در راستای عمل به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری نهایت استفاده را ببریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: در قالب اجرای ویژه برنامه اقتصاد مقاومتی، 56 واحد اقامتی ارزان قیمت برای زایران حضرت معصومه(س) و امامزادگان آماده بهره برداری شده که در طول سال به بیش از یکصدهزار نفر قابلیت خدمات رسانی دارد.
وی افزود: همچنین بیش از 30 واحد مسکونی و تجاری که از محل احیای وقف سرمایه گذاری شده از امروز به بهره برداری می رسد، ضمن آن که بیش از 30 هزار مترمربع فضاسازی محیطی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان صورت گرفته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در خاتمه گفت: بسیار امیدواریم که این فعالیت ها زمینه و بستر خوبی برای افزایش تعامل و همکاری میان دستگاه ها و ارگان ها در راستای توسعه زیرساخت های مذهبی و نیز توسعه و احیای موقوفات در سطح استان قم را فراهم آورد.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha