پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

حوزه/ امام جمعه بابلسر، عاشورا را بزرگترین دانشگاه انسان سازی و معرفت شناسی معرفی کرد و گفت: مهم ترین درس عاشورا ظلم ستیزی، ایستادگی، روحیه شهادت طلبی و حق محوری و حق مداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در مراسم عزاداری حسینی این شهرستان، این ایام را بهترین فرصت و زمان برای آشنایی جوانان با اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: باید سعی شود در عزاداری های محرم هر چه بیشتر فلسفه و پیام قیام امام حسین(ع) را در جامعه تشریح و تبیین کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، عاشورا را بزرگترین دانشگاه انسان سازی و معرفت شناسی معرفی کرد و گفت: مهم ترین درس عاشورا ظلم ستیزی، ایستادگی، روحیه شهادت طلبی و حق محوری و حق مداری است. 

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که قیام عاشور حاوی پیام های ارزشمند انسانی و اخلاقی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: این ایام فرصت مناسبی برای انتقال پیام نهضت عاشورا به ویژه تقویت و گسترش گفتمان عاشورایی در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: امام حسین(ع) آموخت انسان چگونه میتواند راه سعادت و عزت و سربلندی را طی کند و در واقعه عاشورا مکرر جلوه های زیبایی از ایثار، گذشت و حمایت بی چون و چرا و قاطع از ولی زمان، اتفاق افتاد.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از محوری ترین اهداف نهضت حسینی یاد کرد و گفت: اصل قیام امام حسین(ع) به این دلیل احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر بود که امروز باید بیش از پیش به آن توجه شود.

حجت الاسلام قلی پور الگو قرار دادن حرکت امام حسین(ع) در امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان وظیفه همه آحاد جامعه عنوان کرد و افزود: باید این را در نظر داشت که در امر به معروف و نهی از منکز همه باید احساس مسژولیت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اخیر اقتصادی در کشور و توطئه دشمنان علیهنظام اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر چه دشمن همچنان مشغول توطئه است اما برخی از مشکلات درونی امروز جامعه ما مربوط به دشمنان نیست، بلکه متوجه مدیریت داخلی است.

وی با بیان اینکه برای اقتدار جمهوری اسلامی و ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان باید پشت سر ولایت حرکت کرد و مطیع فرمان مقام معظم رهبری بود گفت: دشمنان به موازات جنگ اقتصادی امروز، جنگ رسانه ای را نیز در پیش گرفته اند و همه تلاششان این است که مردم را نا امید و جامعه را مضطرب کنند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که مهمترین حربه دشمن در جنگ نرم شایعه پراکنی و بدبین کردن مردم نسبت به مسؤولان است، ادامه داد: مردم باید در مقابل شایعه سازی ها و شایعه پراکنی ها هوشیار باشند و حقیقت را از دروغ تشخیص بدهند.

وی با تبیین اهداف جنگ رسانه‌ای و اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: رهبر انقلاب هدف از جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمنان را ایجاد اضطراب، یأس و ناامیدی و ایجاد احساس بن‌بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و همچنین نسبت به دستگاه‌های مسؤول و نیز بزرگ نشان دادن مشکلات اقتصادی در اذهان جامعه دانستند.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه ملت ایران با الهام از نهضت عاشورا باید در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن را ناکام و مأیوس کند، اظهار داشت: رهبر انقلاب، حرکت در مسیر حفظ و تعمیق انسجام مردم با دستگاه‌های دولتی را از مهم ترین اقدامات حال حاضر دانستند و یادآور شدند باید از ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه پرهیز کرد.

وی با بیان این‌که مرور تاریخ انقلاب ثابت می‌کند یأس و ناامیدی هیچ‌گاه در دل مردم جایی نداشته و ندارد،یاد آور شد: باید در برابر دشمن هوشیار بود و به دستورات رهبری عمل کرد و باید پشت سر ولایت فقیه حرکت کنیم تا بتوانیم از این مشکلات نیز عبور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha