جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
والفجر هشت

حوزه/ به مناسبت شهادت جد هشتم، به شهیدی معروف شدند و خود نیز در والفجر هشت به جدش اقتدا کرد و عند ربهم یرزقون گشت.

خبرگزاری «حوزه»، دفتر حیات روحانی شهید علی اکبر شهیدی به سال 1342 هجری شمسی در شهر میانه گشوده شد، پس از رشد و بالندگی وارد دبستان شد و تحصیلات را تا اخذ دیپلم در دبیرشتان بوعلی ادامه داد و پس از آن به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

علاقه به کار فرهنگی تبلیغی او را در سال 1362 به حوزه علمیه ولیعصر(عج) تبریز رساند و مدتی بعد عازم حوزه حضرت ولیعصر(عج) تهران شد و تا شرایع و شرح لمعه خواند، او در کنار تحصیل حوزوی در زمینه تدریس عربی و دینی با آموزش و پرورش همکاری مستمر داشت.

شهید در قاب اخلاق

از هفت سالگی به عبادت و دستورات دینی مانوس بود، اگر کسی مرتکب گناه می شد، سعی داشت او را آگاه و نهی از منکر کند، نوشته های به جای مانده از شهید حاکی از  اهمیت اخلاق و معنویت در نزد او است.

در جایی می نویسد: امروز نیز متاسفانه چند تا غیبت شنیدم و مقداری نیز احساس می شد حرف لغو است، خدایا این بنده گستاخ تو به رحمت بی پایان و بخشش بی منتهای تان چشم امید دوخته است.

و در جایی دیگر می نویسد: الان که سالم از جبهه برگشتم شاید حخواست خدا بود، زیرا که گناهان زیادی دارم، فیاده این پنج ماه این بود که به خود آمدم تا شاید بتوانم خود را بسازم، ان شاء الله دیگر عمر را به قیمت بطالت و غفلت نفروشم.

زمستان 64 

سید علی اکبر در زمستان سال 64 برای چندمین بار اعزام جبهه شد تا در عملیات بزرگ والفجر هشت یار و یاور رزمندگان اسلام باشد، وظیفه سازمانی اش امداد گری بود و البته به کارهای تبلیغی و اقامه جماعت و تقویت روحیه رزمندگان نیز می پرداخت، با این حال در والفجر هشت اسلحه به دست گرفت و با دشمن جانانه جنگید تا اینکه  بر اثر اصابت تیر به چند جای بدنش به درجه شهادت نایل آمد.

پدرش می گفت: همواره بعد از نماز دست هایش را بلند می کرد و می گفت: خدا یا شهادت را نصیب همه کن....

منبع: حماسه سازان جاوید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha