سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود وزیری

حوزه/ نماینده سابق ولی فقیه در امور سوریه گفت: یکی از بارزترین ویژگی علمای دین و روحانیون در اسلام؛ مردمی بودن آنهاست و هرگز نباید مقام و مسند ما را از جامعه و مردم دور سازد، زیرا در صورت دور شدن از مردم باید دانست که اسلام در خطر است.

حجت الاسلام سیدمحمود وزیری در حاشیه برگزاری نشست تخصصی ائمه اجمه استان کردستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: در کتاب قرآن به کرار آیاتی درباره جایگاه والای فریضه امر به معروف و نهی از منکر آمده است که این نشان دهنده اهمیت ادای این واجب در جامعه توسط مردم به ویژه خواص و مسئولان می باشد.

نماینده سابق ولی فقیه در امور سوریه گفت: در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، جایگاه خواص در اسلام بسیار حساس است، بنابراین خواص باید در انجام و پیاده کردن این دستور الهی از هیچ کسی به جز خداوند متعال نترستند و اگر این امر محقق شود بی شک به مدینه فاضله نزدیک شده ایم.

حجت الاسلام وزیری افزود: امروز پروردگار از خواص جامعه و به ویژه روحانیون و طلاب انتظار دارد که در پاسداری از ارزشهای اسلامی تلاش وافری داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دین جزو لاینفک انسانهاست و نمی توان منکر آن شد، گفت: همه باید متوجه و هوشیار باشیم، زیرا برخی از جریانات به دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی بین مذاهب اسلامی در داخل مملکت هستند و با این هدف به دنبال ایجاد هرج و مرج در کشور هستند.

نماینده سابق ولی فقیه در امور سوریه گفت: یکی دیگر از ویژگی های نخبگان و خواص جامعه اسلامی، داشتن روحیه جهادی آنان است، زیرا تاریخ این انقلاب نشان داده است که دشمنان بسیاری برای سقوط و از بین بردنش هر روز نقشه و ترفندی جدید پی ریزی می کنند.

حجت الاسلام وزیری اظهار داشت: امروز سراسر منطقه در درگیری و مبارزه با تروریسم است، ولی به حمد خداوند شاهد امنیت پایداری در کشور هستیم که این را باید مرهون ایثارگری های نیروهای نظامی، شهیدان هشت سال دفاع مقدس و نیز شهدای مدافع حرم دانست.

نماینده سابق ولی فقیه در امور سوریه گفت: امروز دنیا به دهکده جهانی تبدیل شده است و در کمترین زمان ممکن می توان با تمام دنیا ارتباط برقرار کرد، لذا این بهترین فرصت برای انتقال ارزشهای ناب انقلاب اسلامی به جهان است و نیز با استفاده از این امکانات می توانیم چهره پلید دشمنان بشریت و صلح را رو کرد.

وی با اشاره به ضرورت پاسخگویی به شبهات دشمنان، ادامه داد: یکی از بارزترین ویژگی علمای دین و روحانیون در اسلام؛ مردمی بودن آنهاست و هرگز نباید مقام و مسند ما را از جامعه و مردم دور سازد، زیرا در صورت دور شدن از مردم باید دانست که اسلام در خطر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha