جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر کل اخلاق

حوزه/ حجت الاسلام حسینی با بیان این که خط مقدم فعالیت های حوزوی در شهرستان ها هستند، افزود: علیرغم همه کمبودهای مالی که در مرکز و شهرستان ها وجود دارد اما مدارس علمیه در شهرستان ها با همه توان در حال انجام رسالت واقعی خود هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حسینی، مدیر اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه، در نشست مشترک مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه شرق استان در  مدرسه علمیه خلیل شهر بهشهر که با موضوع تبیین طرح جامع تربیتی برگزار شد با ا اشاره به این که بخش عمومی طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه مازندران در حال اجرا است، گفت: پس از بررسی و رصد مدارس بخش اختصاصی طرح نیز ابلاغ خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که در بخش اختصاصی مسأله تعمیق باورها مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: تا باور یک طلبه تقویت نشود نمی تواند به رشد و تعالی علمی و معنوی دست پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای دقیق آیین نامه های طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه گفت: پیوست هایی که در این طرح آمده باید در شورای تهذیب مدرسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و و ضعف و اشکالات آن به ما اطلاع داده شود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب و حوزه های علمیه پرچم دار نظام اسلامی هستند، افزود: متأسفانه دشمنان دین و انقلاب همواره تلاش کنند با حمله به حوزه چهره روحانیت را خدشه دار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به تذکرات اخلاقی در مدارس علمیه تأکید کرد و با بیان این که نباید این مسأله در مدارس مورد بی توجهی قرار گیرد، گفت: همچنین برپایی حلقه های تربیتی با حضور اساتید در مدارس علمیه امری ضروری است.

مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به این که در هر مدرسه ای ظرفیت مناسبی در مسائل و موضوعات مختلف وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید از توان و ظرفیت اساتید و مدیران مدارس نیز در برنامه های اخلاقی، علمی، تربیتی و مشاوره ای نیز بهره گرفت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که مازندران مملو از اساتید اخلاق است که باید از ظرفیت آنها در مدارس بهره گرفته شود، گفت: به دلیل وجود همین ظرفیت های ارزشمند اعزام اساتید اخلاق به منظور متوقف شده است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود بر ضرورت ریشه یابی مشکلات یک طلبه تأکید کرد و گفت: اگر این مشکلات ریشه یابی و بررسی شود می توان راهکارهای لازم را برای جلوگیری از بروز این گونه مشکلات یافت.

مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه همچنین با بیان این که برای تربیت یک طلبه باید احساس، رفتار و باور او مورد توجه قرار گیرد، گفت: تا این سه رأس یک مثلث کامل نشود رفتار یک طلبه پایدار نمی شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که خط مقدم فعالیت های حوزوی در شهرستان ها هستند، افزود: علیرغم همه کمبودهای مالی که در مرکز و شهرستان ها وجود دارد اما مدارس علمیه در شهرستان ها با همه توان در حال انجام رسالت واقعی خود هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha