جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آنچه یک مدیر هیئت باید بداند / نکاتی پیرامون «خادمین» در مراسم روضه

حوزه/ در روزهای عزاداری امام حسین(ع) پای خیلی‌ها به حسینیه باز می‌شود؛ خیلی‌ها که شاید ماه رمضان هم سراغ شما و این مجالس را نگیرند! یادتان باشد شرکت و خدمت در مجالس ماه محرم تنها نخ ارتباط برخی مهمانان امام حسین با خداست! مبادا شما عامل خاموش شدن این آخرین سوی امید باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، یکی از هنرهایی که مدیر مراسم روضه باید از آن بهره ببرد «قدرت تقسیم» امور اجرایی هیئت است. بایستی تمام کارهای هیئت را ریز به ریز نوشت و این کار هم دلیل دارد...

به ایام ماه محرم که نزدیک می‌شوید، مرتبطین هیئت از راه دور و نزدیک با شما تماس می‌گیرند که امسال چه کاری را به عهده بگیرند و در چه فضایی به امام حسین(ع) و مراسم عزاداری ایشان کمک کنند.

در واقع در روزهای عزاداری امام حسین(ع) پای خیلی‌ها به حسینیه باز می‌شود؛ خیلی‌ها که شاید ماه رمضان هم سراغ شما و این مجالس را نگیرند! یادتان باشد شرکت و خدمت در مجالس ماه محرم، تنها نخ ارتباط برخی مهمانان امام حسین(ع) با خداست! مبادا شما عامل خاموش شدن این آخرین سوی امید باشید.

پس کارها که ریز شدند، مسئولیت‌ها فراوان می‌شوند؛ چای‌ریز، سقا، کفش جفت‌کن، مسئول سیستم صوتی، خوشآمدگویی و....

از طرفی اگر مسئولیت‌های برگزاری مراسم روضه بیشتر شد که طبعا مسئولین هم بیشتر می‌شوند، التزام مسئولین جهت حضور بموقع در مراسمات بالا خواهد رفت که این امر هم برای جلسه و هم برای مستمع مفید خواهد بود.

چقدر زیباست که در فهرست برگزار کنندگان روضه سیدالشهداء اسامی اشخاص مختلفی نزد خداوند ثبت و ضبط شود که در این دستگاه، هیچ فعالیتی بدون اجر نخواهد ماند.

 

حجت الاسلام امینی موحد

 

برای مشاهده مجموعه قسمت های «آنچه یک مدیر هیئت باید بداند» اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha