شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بن سلمان

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

نفس های قدرت بن سلمان به شمارش افتاد

نشریه تایمز چاپ لندن روز جمعه در یادداشتی با اشاره به ناکامی‌های داخلی و خارجی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و تشدید نارضایتی‌ها در داخل خاندان آل سعود، این احتمال را مطرح کرد که پدرش ممکن است بزودی او را از قدرت برکنار کند. تایمز در یادداشتی به قلم 'مایکل برلی'  به بررسی تحولات عربستان سعودی پس از روی کار آمدن بن سلمان پرداخت و نوشت: امیدها به ولیعهد عربستان به‌عنوان یک فرد اصلاح‌گرا که قرار بود جراحت منطقه را درمان می‌کند، بی‌نتیجه مانده است. تایمز افزود: اما بعد از گذشت شش ماه، به نظر می‌رسد که احتمال بالا رفتن او در قدرت بیشتر با ابهام مواجه شده و پدرش سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در حال ابراز نشانه‌های شک و تردید دراین‌باره است. تایمز همچنین به بازداشت نخبگان و بازرگانان سعودی در هتل «ریتز کارلتون» ریاض اشاره و عنوان کرد که این مساله به از بین رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران و خروج نزدیک به 150 میلیارد دلار سرمایه از این کشور شده است. این نشریه انگلیسی افزود: بن سلمان نه اصلاح‌گر است و نه یک فرد قوی. درواقع پدرش با یک امضاء می‌تواند رویه جانشینی در کشور را تغییر دهد و او را از قدرت برکنار کند.تایمز با اشاره به نارضایتی و جاروجنجال شاهزادگان سعودی از سیاست‌های شکست‌خورده بن سلمان نوشت: این اتفاق (برکناری ولیعهد) ممکن است بزودی رخ دهد.

 

جلسه فوق امنیتی اسرائیل هم به ثبات و قدرت ایران اعتراف کرد

مقامات سابق امنیتی رژیم صهیونیستی در سخنانی در یک نشست، تأکید کردند که علی رغم تمامی اقدامات آمریکا، نظام ایران همچنان ثبات داخلی خود را حفظ کرده است.در این نشست که از سوی مرکز پژوهش‌های امنیت ملی اسرائیل تحت عنوان «ایران و اسرائیل از تنش تا تغییر» برگزار شده بود؛ «موشه یعلون» وزیر سابق جنگ، «تامیر باردو» رئیس سابق موساد، ژنرال «یعقوف عامی درور» مشاور امنیت ملی سابق و «عاموس گلعاد» ژنرال بازنشسته ارتش به سخنرانی پرداختند.تمامی این افراد بر این عقیده مشترک بودند که علی‌رغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تحریم‌های این کشور علیه ایران، در حال حاضر هیچ خطری ثبات داخلی نظام ایران را تهدید نمی‌کند و فشار‌های آمریکا موجب سقوط نظام ایران نخواهد شد.در خصوص سوریه، حاضرین بر این امر متفق بودند که نه ایران و نه روسیه و آمریکا قصد عقب‌نشینی از سوریه را ندارند و ترکیه نیز از نوار مرزی که در داخل خاک سوریه اشغال کرده عقب نخواهد نشست.شرکت کنندگان در این نشست امنیتی، همچنین پیش‌بینی کردند که جنگی میان ایران و رژیم صهیونیستی در خاک سوریه رخ نخواهد داد، اما امکان درگیری در یک یا دو سال آتی وجود دارد.

 

رژیم صهیونیستی در فهرست ننگین‌ترین های جهان قرار گرفت

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در گزارش سالیانه خود «رژیم صهیونیستی» و ۳۷ کشور را در فهرست ناقضان حقوق بشر و طرف‌های دارای رویه‌های «شرم‌آور» در این زمینه قرار داد.گزارش سالانه دبیرکل سازمان ملل متحد به شرح رویه‌های رژیم صهیونیستی و ۳۷ کشور در زمینه کشتار، شکنجه و دستگیری‌‌های خودسرانه پرداخته است.گزارش سالانه آنتونیو گوترش همچنین به انتقاد از بد رفتاری‌ها، جاسوسی‌ها، جرم‌انگاری و بدنام کردن قربانیان و مدافعان حقوق بشر را شامل می‌شود.یکی از دلایل مشاهده نام رژیم غاصب صهیونیستی در این فهرست لغو مجوز اقامت مدیر دیدبان حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی است. در فهرست منتشر شده از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد نام بحرین، مصر، میانمار، عربستان سعودی، ترکیه، تایلند، مراکش، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای دیگر مشاهده می‌شود.

 

سونامی دروغگویی ترامپ، رکورد تازه زد

یک روزنامه آمریکایی که سخنان نادرست و دروغ رئیس‌جمهور این کشور را رصد می‌کند نوشته تا کنون بیش از ۵۰۰۰ اظهار نادرست به نام او ثبت شده است.روزنامه واشنگتن‌پست که یک پایگاه داده برای رصد دروغگویی و اظهارات نادرست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ایجاد کرده گفت:وی آمارهایش را جابجا کرده و رکورد تازه‌ای به نام خودش ثبت کرده است. سونامی اظهارات خلاف واقع ترامپ در این دو روز باعث شده مجموع کل سخنان دروغ او در ۶۰۱‌امین روز رئیس‌جمهوری‌اش به ۵۰۰۱ مورد برسد. این به معنی آن است که او به طور روزانه ۸.۳ سخن نادرست مطرح کرده است.بررسی روندی سخنان ترامپ نیز نشان می‌دهد متوسط سخنان خلاف واقع او بعد از ورود به کاخ سفید به مرور افزایش یافته است. واشنگتن‌پست می‌گوید متوسط سخنان نادرست ترامپ در ۱۰۰ روز نخست ریاست‌جمهوری‌اش ۴.۹ ادعای نادرست در روز بوده است.

 

دومینوی اعترافات به ماتافورت رسید

«پال مانافورت» رئیس سابق ستاد دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 به دو فقره از تخلفات خود اعتراف کرد. وی در دادگاهی در واشنگتن به یک فقره توطئه علیه آمریکا و یک فقره تلاش برای کارشکنی در اجرای قانون اعتراف کرد. گفته می شود که شاید رئیس جمهوری بعدا وی را عفو کند. اما ترامپ تاکنون احتمال عفو وی را تایید یا رد نکرده است. ماه گذشته نیز هیات منصفه دادگاهی در ایالت ویرجینیا مانافورت را به کلاهبرداری بانکی و فرار مالیاتی متهم کرد.«مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ هم ماه گذشته به تخلف مالیاتی و زیر پا گذاشتن قوانین مالی با هماهنگی ترامپ و به نفع وی اعتراف کرد. کوهن گفته که به دو بازیگر فیلم های مستجن که ترامپ با آنها رابطه داشته، حق السکوت داده است.

 

افشای تجاوزات جنسی به کابینه نتانیاهو رسید

شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش داد' دیفید کیس' سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل اتهام تجاوز جنسی به 14 زن ،مجبور به ترک پست خود شد. یک رسانه صهیونیستی فاش کرد که 'جولیا سالازار' نامزد انتخابات سنای ایالتی نیویورک و13 زن دیگر از جمله خبرنگار روزنامه آمریکایی 'وال استریت ژورنال' سخنگوی نخست ‌وزیر این رژیم را به آزار جنسی متهم کردند.روزنامه صهیونیستی 'تایمز اسرائیل' گزارش داد که حداقل ۱4 زن با آزار جنسی سخنگوی نتانیاهو روبه رو شده‌اند و از میان آنها دو نفر از جمله سالازار و 'شیندی رایس' خبرنگار روزنامه آمریکایی'وال استریت ژورنال' این موضوع را علنی کرده‌اندطبق این گزارش، 'کیس' دو ایمیل عذرخواهی به زنانی که مورد آزار جنسی قرار داده، ارسال کرده است ایمیل‌هایی که به رویت روزنامه صهیونیستی'تایمز اسرائیل' رسیده است.سخنگوی نتانیاهو در واکنش به خبر این رسانه صهیونیستی باز هم موضوع آزار جنسی را تکذیب کرد و گفت :این اتهام‌ها کاملا گمراه کننده بوده و بسیاری از آنها کاملا نادرست است.

 

تهدید رژیم صهیونیستی علیه ایران پوچ از آب درآمد

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ایران را به واکنش نظامی تهدید کرد.اسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که گفته بود امیدوار است توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی ادامه یابد، در غیر این صورت برنامه هسته‌ای این کشور تسریع خواهد شد، مدعی شد: اگر ایران به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهد، با "تهدید مستقیم آمریکا و متحدانش" روبه رو خواهد شد .طبق توافق هسته‌ای، ایران محدود به استفاده از سانتریفیوژهایی با مدل پایین‌تر، موسوم به IR-1s است اما این تاسیسات جدید به ایران اجازه می‌دهد مدل‌های پیشرفته ترM IR-2 ، IR-4 و IR-6 را تولید کند که اورانیوم را به سرعت بسیار بالاتری غنی‌سازی می‌کند.صالحی تصریح کرد: اگر ما قرار باشد به عقب بازگردیم و از توافق هسته‌ای خارج شویم، به‌طور قطع به نقطه‌ای که قبلا بودیم بازنمی‌گردیم. ما به‌طور حتم در موضعی بسیار بسیار بالاتر قرار خواهیم گرفت.

 

کردستان با تهران مخالفت کرد

سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق با درخواست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان مبنی بر تحویل باقی‌مانده اعضای حزب منحله دموکرات کردستان به ایران مخالفت کرد.سفین دزیی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در اربیل گفت که تحویل هیچ یک از اعضای احزاب معارض کردستان به ایران امکان پذیر نیست.وی افزود: براساس برخی توافق‌ها این احزاب از دهه هشتاد قرن گذشته و از زمان نظام سابق در خاک کردستان و خاک عراق حضور دارند و بخش زیادی از آنها پناهنده هستند بنابراین باید به توافق‌ها و قوانین بین‌المللی در رابطه با پناهنده ها و رفتار با آنها احترام گذاشت.سخنگوی دولت اقلیم کردستان ادعا کرد که اینگونه مشکلات با بمباران و عملیات نظامی حل نمی‌شوند بلکه باید با ملایمت حل شوند.

 

شورای نگهبان مستثنی های قانون بازنشستگی را اعلام کرد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بکارگیری بازنشستگان دولتی در جایگاه‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور و نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان و معاونین رئیس جمهور بلامانع اعلام شده است.عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبانافزود: طی بندهای الف، ب، ج این مصوبه بکارگیری بازنشستگان دولتی در جایگاه‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور و نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان و معاونین رئیس جمهور بلامانع اعلام شده است.کدخدایی تاکید کرد: بندهای (د) و (ه) ماده 71 قانون مدیریت کشوری که شامل استانداران و سفرا و معاونین وزراء است مشمول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می شود. البته در این مصوبه استثنائاتی هم برای جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال و فرزندان شهدا دیده شده است.وی با اشاره به استثنائات دیگری در برخی دستگاه‌ها گفت: نیروهای مسلح تابع قوانین دیگری هستند.سخنگوی شورای نگهبان همچنین تصریح کرد: رویه اجرای این مصوبه مشمول فرصتی 2 ماه است و سازمانها و ارگانهایی­ که این قانون برایشان صادق است ظرف 2 ماه باید در خصوص اجرای آن اقدام کنند و ضمانت اجرای این قانون مانند دیگر قوانین، جرم انگاری­ یا انفصال از خدمت خواهد بود.

 

اجماع کوچک ها تحریم علیه تهران را کلید زدند

کارشناس مسائل بین الملل کشورمان با بیان اینکه ترامپ به دنبال اجماع کردن کشورهای عربی و کوچک علیه ایران است به الف گفت: امیدواریم ایران بتواند تمام تلاش خود را برای بهره‌برداری از جلسه شورای امنیت سازمان ملل انجام دهد و اجازه ندهد تا ترامپ و شرکایش علیه ایران اقدامی بکنند و از این فرصت استفاده کنند.درهمین راستا، حسن هانی‌زاده کارشناس امور بین الملل با بیان اینکه دولت آمریکا درصدد است تا قطعنامه‌ای علیه ایران به تصویب برساند می گوید: حتی اگر  این قطعنامه جنبه اجرایی هم نداشته باشد اما میتواند جنبه اعتباری برای آمریکایی ها داشته باشد. ترامپ به دنبال اجماع کردن کشورهای عربی و کوچک علیه ایران است. وزارت امور خارجه ما نیز باید با تدابیر لازم و رایزنی با کشورها در این اجلاس حضور پیدا کند.

 

«گنبد آهنین» به ریاض نرسیده تکذیب شد

مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی توافق با عربستان سعودی برای فروش سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» به ریاض را تکذیب کرده‌اند.پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» امروز به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که روند نزدیکی میان تل‌آویو و ریاض وارد مرحله تازه‌ای شده و رژیم صهیونیستی پذیرفته به عربستان سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین بفروشد.به ادعای این پایگاه، انتظار می‌رود این سامانه ظرف دو ماه آینده به عربستان منتقل شده و در مناطق جنوبی عربستان در نزدیکی مرز یمن مستقر شود. هدف از خرید این سامانه، مقابله با توان موشکی انقلابیون یمن اعلام شده است.پیش از این «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود در صورتی که امنیت تنگه «باب المندب» و دریای سرخ به واسطه جنگ در یمن تهدید شود، تل‌آویو ممکن است مستقیما برای مقابله با انقلابیون یمنی وارد عمل شود.روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» هم این هفته با اشاره به منافع مشترک رژیم صهیونیستی و سعودی، نوشت تل‌آویو باید پنهان‌کاری را کنار گذاشته و مستقیما با هدف حمایت از ریاض، در جنگ یمن مشارکت کند.مقام‌های سعودی هنوز به گزارش پایگاه الخلیج آنلاین واکنشی نشان نداده‌اند.

 

جان کری پرده‌ای ناگفته از کارشکنی‌های ضدایرانی فرانسه را برداشت

آنچه در بخشی از کتاب خاطرات «جان کری»، وزیر خارجه سابق آمریکا درباره یکی دیگر از مانع‌آفرینی‌های فرانسه آمده به نوعی در بردارنده زوایای تازه‌ای از ابعاد کارشکنی‌های پاریس علیه تهران است.اما آنچه در کتاب خاطرات «جان کری»، وزیر خارجه سابق آمریکا درباره یکی دیگر از کارشکنی‌های فرانسه آمده به نوعی در بردارنده زوایای تازه‌ای از ابعاد کارشکنی‌های فرانسه است. مطابق مندرجات این کتاب، «لوران فابیوس» بعد از نهایی شدن توافق و زمانی که ایران تعهداتش را اجرا کرده بود و به روز اجرای برجام رسیده بود قصد داشته متن توافق را تغییر دهد. فرانسه اکنون در بین کشورهای اروپایی قرار دارد که سخن از ادامه پایبندی به برجام بر زبان می‌رانند؛ هرچند که اروپایی‌ها هنوز با ارائه تعهدات لازم به ایران و همچنین جبران خسارت‌های ناشی از خروج واشنگتن از آن، فاصله دارند.

 

ردپای موساد و سیا در حوادث بصره کشف شد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کسانی که در حوادث بصره دستگیر شدند به دست داشتن موساد و سیا در حوادث این شهر اعتراف کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دلایل حضور آمریکایی‌ها در جنوب عراق، تصریح کرد: پس از شکست‌هایی که داعش در منطقه متحمل شد آمریکایی‌ها سعی کردند آنها را به دو منطقه در شمال افغانستان و جنوب عراق انتقال دهند. افرادی که در جریان حوادث بصره توسط دولت عراق دستگیر شدند، اعتراف کردند با پول عربستان و برنامه‌ریزی‌های موساد و سیا این اقدامات را انجام دادند تا چهره ایران در منطقه را بدنام کنند.حسن بیگی گفت: در نهایت شاهد بودیم که مردم و دولت عراق نسبت به حوادث بصره اعتراض کردند و خواهان وحدت و یکپارچگی بین ملت‌های ایران و عراق شدند. ملت‌های ایران و عراق دارای روابط عمیقی هستند و همواره در کنار یکدیگر توانستند در مقابل زورگویان بایستند.

 

گمرک مرز را برای اساسی ها بست

وزیر کشور با بیان اینکه صادرات کالا‌های اساسی و ضروری از تمامی مرز‌های کشور ممنوع است، گفت: استانداران، گمرک و دستگاه‌های مسئول با همکاری یکدیگر موظف هستند از خروج کالا‌های اساسی جلوگیری کنند. اعضای جلسه نیز تصمیم گیری کردند تمامی راهکار‌های مورد نظر نسبت به جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوئیل را بررسی و این راهکار‌ها را در جلسه آتی ستاد مقابله با قاچاق سوخت ارائه کنند.در این جلسه نیز نمایندگان وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌ها گزارشی از روند میزان مصرف و قاچاق سوخت در کشور ارائه کردند.

 

غذا برای ۱۱ میلیون کودک یمنی کمین کرد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) درباره پیامدهای فاجعه‌بار ادامه تجاوزات نظامی رژیم سعودی و متحدانش به یمن هشدار داد.در گزارشی با هشدار درباره پیامدهای فاجعه‌بار ادامه تجاوزات نظامی رژیم سعودی و متحدانش به یمن و ادامه محاصره این کشور فقیر عربی تاکید کرده است بیش از 11 میلیون کودک یمنی از کمبود غذا در سایه نبود کمک‌های انسان‌ دوستانه رنج می‌برند.یونیسف هشدار داده است خطر ابتلا به بیمار‌ی‌ها در نتیجه ادامه جنگ علیه یمن، مردم این کشور را تهدید می‌کند.تجاوز نظامی به یمن، روز ۶ فروردین ۱۳۹۴ (۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی) با حمله هوایی ائتلافی از عربستان سعودی و امارات با نام عملیات طوفان قاطعیت (به عربی: عملیة عاصِفة الحزم) آغاز شد. متجاوزان تصور می کردند که در چند روز به صنعاء خواهند رسید، اما اکنون قریب چهار سال است که در باتلاق یمن دست و پا می زنند.

 

کنگره آمریکا برای تحریم جدید ایران خیز برداشت

در ادامه اقدامات ضد ایرانی دولت آمریکا، اکنون قانونگذاران آمریکایی به دنبال طرحی برای مقابله با آنچه که نفود فزاینده ایران در عراق می‌نامند، هستند.یکی از مشاوران مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که سناتورهای جمهوری‌خواه به بهانه نگرانی از احتمال سوء قصد شبه‌نظامیان عراقی تحت حمایت ایران به اماکن دیپلماتیک آمریکا در این کشور، در حال تدوین طرحی برای اعمال تحریم در این رابطه هستند.این لایحه همچنین وزارت خارجه آمریکا موظف خواهد کرد تا لیستی از گروه‌های مسلح در عراق که  به ادعای خودشان از سوی ایران حمایت تسلیحاتی و نظامی دریافت می‌کنند را تهیه و منتشر کند.لایحه مذکور موسوم به تحریم‌های نواب تروریستی ایران از سوی سه سناتور تندرو و ضد ایرانی به نام‌های «تد کروز»، «مارکو روبیو» و «دیوید پرود» تدوین شده است.لایحه مشابهی نیز با پیشنهاد «تد پو» در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده است.هنوز جزئیاتی درباره اینکه لوایح مذکور چه زمانی در کمیته‌های کنگره به بحث و بررسی گذاشته می‌شود، منتشر نشده است.

 

ترکیه باز هم به سوریه قشون کشید

ارتش ترکیه تجهیزات نظامی و نیروهای ویژه کماندوی خود را به مناطق مرزی مشترک با سوریه اعزام کرد. ارتش ترکیه نظامیان و نیروهای ویژه کماندوی خود را برای تقویت حضور نظامی اش در مرزهای مشترک با سوریه در جنوب این کشور به این منطقه اعزام کرد.همچنین تجهیزات نظامی ارتش ترکیه طی ساعات گذشته از طریق مرزهای مشترک میان دو کشور وارد حومه شمالی ادلب شده است.این تجهیزات نظامی روز گذشته به منطقه ریحانلی واقع در استان هاتای ترکیه وارد شده بود.این در حالیست که گزارش های خبری از احتمال اقدام گروه های تروریستی برای اجرای یک حمله شیمیایی در ادلب سوریه و انداختن مسئولیت آن بر عهده ارتش این کشور حکایت دارد.

 

واشنگتن به پیونگ یانگ هم خیانت کرد

برخلاف وعده های دونالد ترامپ به کیم جون اون، آمریکا سه شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر را در ارتباط با کره شمالی در فهرست تحریم قرار داد.افراد و نهادهایی که وزارت خزانه داری آمریکا تحریم کرده در بخش فناوری اطلاعات در خارج از کره شمالی فعالیت می‌کنند و واشنگتن مدعی است درآمد آنها به پیونگ یانگ منتقل می‌ شود.خبر دیگر اینکه دفتر ارتباطی دو کره پس از مدت ها کش و قوس امروز با هدف بهبود مناسبات در مجتمع صنعتی "کایه سونک " در مرز دو کره بازگشایی شد. گشایش این دفتر یکی از مصوبات دیدار نخست سران دوکره بود و نقش مهمی در کاهش تنش و افزایش روابط دوستانه دو همسایه دارد.

 

امارات برای تهران گارد گرفت

«یوسف العتیبه» سفیر امارات متحده عربی در آمریکا در مقاله ای نوشت: در حالی که برخی کشورها با ایران رفتار محتاطانه ای دارند و با احتیاط با این کشور تعامل برقرار می کنند، امارات متحده عربی در حال نبرد با خطرناکترین عوامل این کشور است.العتیبه در مقاله خود که در روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا منتشر کرده مدعی شد: بدبختانه اینکه القاعده تنها تهدید در یمن نیست بلکه ایران و عواملش حوثی ها نیز در این کشور هستند که بر بحران سیاسی و انسانی دامن می زنند.وی با ادعای اینکه حمایت قطر از تروریسم و ایران گسترش یافته است، در ادامه ادعاهای خود نوشت: امیر قطر پیشنهاد حمایت از ایران در زمینه حمل و نقل دریایی،قرار دادهای سرمایه گذاری و ساخت و ساز را به حسن روحانی رئیس جمهور ایران ارائه داده است.وی همچنین در ادامه مدعی شده است که قطر برای آزادی گروگان هایی از اعضای خاندان سلطنتی این کشور، صدها میلیون دلار به ایران و دیگر گروهها داده است.

 

هیلی هم به ایران و روسیه هشدار داد

نیکی هیلی به ایران و روسیه در مورد ادامه حملات هوایی به مناطق تحت کنترل شورشیان در ادلب سوریه هشدار داد و گفت چنین حملاتی تبعات سنگینی برای این دو کشور در پی خواهد داشت. سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین در مورد تهدید کرد واشنگتن به هر حمله شیمیایی در سوریه پاسخ نظامی خواهد داد.هیلی همچنین ایران و روسیه را متهم کرد هیچ نفعی در راه‌حل سیاسی بحران سوریه ندارند و بزدلانه به دنبال ادامه بحران جنگ در این کشور هستند. وی هشدار داد اگر اسد، ایران و روسیه به همین روند ادامه دهند با پاسخ جدی آمریکا روبرو خواهند شد.گفتنی است ایران و روسیه بارها نسبت به نمایش جدید غرب برای یک حمله ساختگی شیمیایی در سوریه به جامعه جهانی هشدار داده‌اند.

 

کاخ سفید به ایران هشدار داد

کاخ سفید در مورد حمله به اماکن دولتی آمریکا در عراق، به ایران هشدار داد و وعده داد که برای هرگونه حمله ای، تهران را مسئول می داند. مقامات کاخ سفید در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که آمریکا به ایران در مورد حمله به اماکن دولتی این کشور در عراق هشدار می دهد و متعهد می شود که برای هرگونه حمله ای، تهران را مسئول می داند.کاخ سفید با صدور بیانیه ای مدعی شد: «ما شاهد حملات تهدیدآمیزی در عراق بوده ایم، از جمله حمله به کنسولگری آمریکا در بصره و سفارتخانه آمریکا در بغداد. آمریکا برای هرگونه حمله ای که به زخمی شدن پرسنل ما یا خسارت به اماکن دولتی آمریکا بینجامد، حکومت تهران را مسئول می داند»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha