جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه تلبس گیلان

حوزه/ حجت الاسلام محسنی گفت: در سال ۹۷ پیرامون معمم شدن طلابی که پایه ۵ را به اتمام رسانیده اند کارهای مختلفی صورت گرفته که از جمله آنها برگزاری کارگاه های آسیب شناسی فضای مجازی، مشاوره ، زی طلبگی و ... با حضور بیش از ۵۰ نفر از طلاب گیلانی می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان، با بیان اینکه نیاز های جامعه در حوزه های مرتبط با دین بسیار متنوع و پیچیده تر از گذشته شده، گفت: توقعات از حوزه های علمیه بسیار بالاست و جامعه نیازهای متنوع اجتماعی، معنوی، مشاوره ای و ... دارد که با توجه به اعتماد و اطمینانی که از دیرباز به روحانیت داشته، انتظار دارد تا این نیازمندی ها به دست حوزه و روحانیون مرتفع شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به تخصصی تر شدن نیازها و مباحثی که طلاب با آن مواجه اند، مقوله نیاز به آموزش دیدن آنها در زمینه های مختلف و تخصصی نیز پررنگ تر و بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال ما هم اکنون با فضای بسیار پیچیده و تاثیرگذار مجازی روبرو هستیم و توأمان نقش تهدید و فرصت را در جامعه ما ایفا میکند. این عرصه یک رسانه نوین و یک علم موثر در مناسبات اجتماعی و حتی سیاسی است و  بدون سازماندهی و آموزش دادن طلاب و روحانیون نمی توان انتظار داشت که توفیق خاصی در این زمینه به دست آید.

حجت الاسلام  محسنی با اشاره به اهمیت روابط زناشویی و مشکلاتی که در خانواده ها پیش می آید،گفت: یکی دیگر از انتظاراتی که از طلاب و روحانیون می رود ارائه مشاوره های موثر و کارآمد در زمینه تحکیم روابط خانواده هاست چراکه همگان میبینیم که دشمن با چه شدّت و حدّتی به این نهاد مقدس هجوم آورده است. این مقوله نیز از ظرافت های خاص خود برخوردار است و با توجه به تعدد و تنوع موضوعاتی که مطرح می شود یک زمینه کاملا تخصصی و پیچیده به شمار می رود که نیازمند آموزش و کار زیادی است.

وی در پایان افزود: ما در سال ۹۷ در استان گیلان کارگاه هایی را با موضوعات مختلفی از جمله آسیب شناسی فضای مجازی، آداب و زی طلبگی ، مشاوره و ... برای بیش از ۵۰ نفر از طلاب استان که شرایط و آمادگی تلبس را داشته اند برگزار نمو ده ایم و در نظر داریم تا همچنان دوره های جدید و تکمیلی را نیز ادامه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha