جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خضری

حوزه/ استاد حوزه ودانشگاه گفت: روز عاشورا سیدالشهداء جریان باطل را در طول تاریخ و از زمان قابیل زمین‌گیر کرد،به خاطر همین مسئله قیام سید الشهدا (ع) یک قیام مقتدرانه وعزت مندانه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی خضری، در جمع سوگواران حسینی در حسینیه امام زاده اسماعیل(ع) گفت: رهبری در بیانات خود می‌گوید هدف سیدالشهدا حکومت نبود؛ بلکه قیام لله بود که یا به حکومت یا شهادت می‌رسد، اما دشمن هر اقدامی بکند شکست خورده است.

حجت الاسلام خضری تصریح کرد:  معاویه در وصیت به فرزندش، مخالف اصلی او را امام حسین(ع) معرفی می‌کند که باید با او مدارا کند، دشمن در این گذرگاه شکست خورده است، چراکه سیدالشهدا یا حاکم می‌شود یا به تبلیغ خود ادامه می‌دهد.

استاد حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد: اگر درشب عاشورا همه یاران امام هم می‌رفتند سیدالشهداء هیچ ترسی نداشت؛ چراکه او هم فرزند امیرالمومنین است و نگرانی زینب کبری(س) هم در شب عاشورا یک نگرانی عاطفی نیست، چراکه او یک فرش زیبا با یک گل مرکزی می‌بیند که گل‌های رنگارنگ در کنار آن را باشند تا "ما رایت الا جمیلا" محقق شود.

وی اظهار کرد: جامعه اسلامی آن زمان دو شاخصه شجاعت و دغدغه مندی را از دست داد و منجر به بروز فاجعه کربلا شد، بنابراین دغدغه‌ها باید با سیدالشهداء تنظیم شود.

استاد حوزه ودانشگاه گفت:  روز عاشورا سیدالشهداء جریان باطل را در طول تاریخ و از زمان قابیل زمین‌گیر کرد، به خاطر همین مسئله قیام سید الشهدا (ع) یک قیام مقتدرانه وعزت مندانه بود.

وی خاطرنشان کرد:  5شاخصه و دغدغه شهدا در اکثریت وصیتنامه‌ها، تاسی به سیدالشهداء، آرمان مهدویت، تبعیت از نائب امام زمان(عج)، دفاع از مرزهای اعتقادی و مبارزه با نظام سلطه است.

حجت الاسلام خضری تصریح کرد:  برای اینکه به قله عاشورا برسیم باید یک سیر و سلوکی داشته باشیم و اگر دقت کنیم می‌بینیم که اکثر دعاها باحمد شروع می‌شود.

این کارشناس دینی بیان کرد:خانواده ها باید تلاش کنند که با شرکت در این جلسات فرزندان خود را نیز به همراه آورده تا قلوب ومهر ومحبت سالار  شهیدان وائمه معصومین (ع) نفوذ پیدا نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha