پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 461956
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
حجت الاسلام ملکی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: نهضت امام حسین(ع) یک حرکت بزرگ فرهنگی است که انسانها را از درون متحول می کند وباید بیشتر به این قیام سالار شهیدان در تاریخ تفکر وتدبر نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام جواد ملکی، در جمع عزاداران سوگواری حسینی ودر جمع طلاب واساتید  مدرسه سفیران هدایت قزوین گفت: یکی از ماندگارترین پیام های عاشورا برای تمام بشریت این سخن امام حسین(ع) است که فرمودند «اگر دین نداریم لااقل آزاده باشید» و این فرمایش اباعبدالله الحسین(ع) نشان دهنده اهمیت داشتن انسانیت در زندگی است و در واقع انسانیت یکی از درس هایی است که از عاشورا می گیریم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  اشک ریختن در عزاداری امام حسین (ع) فلسفه خاص خود را دارد و در مجالس عزاداری نباید فقط به فکر اشک ریختن باشیم زيرا اگر سرور و سالار شهيدان به‌درستی معرفی نشود، فایده‌ای ندارد.

حجت الاسلام ملکی بیان کرد: با یادآوری واقعه کربلا که در آن یزیدیان به اسم اسلام، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که نماد اسلام محمدی بودند را به شهادت رساندند، به این نتیجه می‌رسیم که گاهی افرادی به نام اسلام و قرآن به صحنه می‌آیند تا به اسلام حقیقی خدشه وارد کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: نهضت امام حسین(ع) یک حرکت بزرگ فرهنگی است که انسانها را از درون متحول می کند وباید بیشتر به این قیام سالار شهیدان در تاریخ تفکر وتدبر نماییم.

وی اظهار کرد: همه باید برای زنده نگه داشتن هدف قیام سیدالشهدا (ع) تلاش کنیم و برای ترویج آن بکوشیم.استاد حوزه علمیه قزوین اظهارکرد:یکی از مشکلات بزرگ سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) عدم آگاهی از دین ،عترت ومعرفت بود که در آن زمان مردم کوفه نشان دادند.

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد:این عده در آن زمان از سید الشهدا(ع) دعوت کردند، ولی متاسفانه جبهه دین را به راحتی خالی کرده واین امام بزرگواررا در برابر دشمنان تنها گذاشتند.

وی بیان کرد:آنچه که امروز باید در جامعه اسلامی به خوبی انجام شود معرفت وشناخت بیشتر به اهداف قیام سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)  در جامعه به خوبی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha