جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام تلخابی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: واقعه عاشورا سراسر زیبایی وعبرت است ، چرا که به نقل از گذشتگان حضرت زینب در آن زمان به هرسو مینگریست تنها زیبایی می دید ودر هر صحنه ای تنها یاد وحضور خداوند را احساس می کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، در مراسم سوگواری سالارشهیدان حضرت امام حسین(ع)  که با حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین ، ائمه جمعه وجماعات ،اساتید وروحانیون حوزه علمیه استان قزوین در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین برگزارشد گفت: سزاوار است که در این ایام قیام عاشورا را بازخوانی کنیم تا بسنجیم که شرایط گذشته چه بوده و از چه عقبه هایی عبور کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی خاطرنشان کرد: حضرت امام حسین(ع)  الگوی  شیعیان  همه مسلمانان و همه آزادگان جهان است؛ چراکه بزرگترین فلسفه  شهادت امام حسین(ع) در این پیام که مرگ بهتر از زندگی ننگین است، خلاصه می شود و لذا نباید زیر ظلم رفت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ملت ایران در ماه محرم فلسفه عزاداری را بر پایه تقدیم شهدای الهی، احیای امر اهل بیت(ع)، تعمیق محبت به اهل بیت(ع) و تبیین ابعاد مظلومیت سیدالشهدا و یارانش و اهداف نهضت حسینی و نحوه الگو گرفتن از عاشورا می پردازند.

استاد حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد:  واقعه عاشورا تاثیری بسیار عمیق در عرصه های اجتماعی و تاریخی برجا گذاشته که جوانان این جامعه می توانند از این رویداد درس اخلاص، مردانگی و دینداری بگیرند و بکوشند تا آزادگی امام حسین(ع) را زنده نگه دارند و از این مسیر خارج نشوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: واقعه عاشورا سراسر زیبایی وعبرت است، چرا که  به  نقل از گذشتگان حضرت زینب در آن زمان به هرسو مینگریست تنها زیبایی می دید ودر هر صحنه ای تنها یاد وحضور خداوند را احساس می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی بیان کرد:  واقعه عاشورا سراسر زیبایی و عبرت است و پیروان امام حسین(ع) باید اهل تعقل، اهل صبر، وفادار و بابصیرت باشند و تفکر امام حسین(ع) باید در این مجالس جاری و ساری شود.

وی به دیداراعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبری معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:مقام معظم رهبری در این دیدار که بیانات راهگشا و ارزشمندی بیان نمودند، به چاپ کتاب یادت باشد که  به شهید مدافع حرم استان قزوین شهید حمید  سیاهکالی مرادی اختصاص دارد، نیز اشاره و بیان کرد: رهبری فرزانه انقلاب اسلامی ازخاطره همسراین شهید در این کتاب اشاره نمودند که باید بیان نمایم که این شهید از افتخارات ارزشمند وماندگار این شهر دارالمومنین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha