جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام انصاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: هیئت‌های زنجیر‌زنی و سینه‌زنی شور و شعور را باید سرلوحه قرار دهند؛ چرا که تفاخر و استفاده از ابزارهای نوحه‌خوانی که این ماه را تحت الشعاع قرار می‌دهد، معنایی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسین انصاری، با حضور در برنامه با نوای کاروان سیمای مرکز قزوین، گفت: عزاداری و نوحه‌خوانی آدابی دارد؛ هیئت‌ها و افراد نباید هنجارشکنی داشته باشند و همواره باید الگوهایی مناسب برای ترویج فرهنگ حسینی باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین به نیت‌های اعمال به ویژه در ماه محرم و صفر و هنگام تهیه غذاهای نذری و پخش بین عزاداران بیان کرد: اصل مهم در این ایام نیت است؛ نیت الهی بسیار مهم است و تهیه و توزیع غذاهای نذری در این ماه نیز باید به همین منوال با نیت‌های حسینی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری مجالس عزاداری ائمه اطهار تقویت و تعمیق رابطه محبت و عطوفت به اهل بیت(ع) است.

امام جمعه شهر دانسفهان عنوان کرد: شرکت فرزندان در مجالس سوگواری ائمه اطهار موجب اتصال رشته محبت با خاندان عصمت وطهارت می شود و آثار و برکات بسیاری در زندگی دنیوی و اخروی آنان دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: هیئت‌های زنجیر‌زنی و سینه‌زنی شور و شعور را باید سرلوحه قرار دهند؛ چرا که  تفاخر و استفاده از ابزارهای نوحه‌خوانی که این ماه را تحت الشعاع قرار می‌دهد، معنایی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: محبت اهل بیت(ع) برای کسانی که با ائمه معصومین ارتباط بیشتری دارند، شرایطی را فراهم می کند که آثار آن در دنیا و آخرت مشهود است.

حجت الاسلام انصاری اظهار کرد: محبان اهل بیت باید برای تعمیق احساس عاطفی با اولیاء دین تلاش بیشتری کنند که یکی از عوامل موثر دراین امر شرکت در مجالس وعظ و خطابه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha