شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: زیارت عاشورا اعلام موضع سیاسی مسلمانان در برابر طاغوت و زورگویان عالم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در ستان فرماندهی و در جمع کارکنان نیروی انتظامی خراسان شمالی، با گرامیداشت ایام شهادت امام حسین (ع)، اظهار داشت: زیارت عاشورا، مکتب سیاسی و تربیتی ما مسلمانان بوده و بسیاری از فرازهای این دعا، فرد سازی و جامعه سازی است.

وی با اشاره به پیام‌های زیارت عاشورا، خاطرنشان کرد: زیارت‌هایی که در اسلام مطرح شده، تنها زیارت نیست؛ بلکه اعلام مواضع مسلمانان و شفاف‌سازی ارتباط ما با اهل‌بیت است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به جمله «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» افزود: این جمله اعلام موضع سیاسی و برائت جستن ما از کسانی است که علیه امام حسین (ع) قد علم کردند، به‌گونه‌ای که در این فراز از زیارت عاشورا «تولی» و «تبری» محسوس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ما در زیارت عاشورا می‌خوانیم «اللهم اجعلنی عندک وجیهاً بالحسین علیه السلام فی الدنیا و الآخره» و از خداوند متعال می‌خواهیم به‌واسطه آبرویی که امام حسین (ع) نزدش دارد، ما را در دنیا و آخرت آبرومند سازد و این مهم‌ترین و عمیق‌ترین خواسته ما است.

وی با اشاره به فراز «فاسئل الله الذی اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم و رزقنی البرائة من اعدائکم» افزود: یکی دیگر از خواسته‌هایی که ما در این دعا مطرح می‌کنیم، کرامت یافتن به معرفت اهل‌بیت (ع) و اولیای الهی است و این فراز به ما می‌آموزد که زیارت ائمه(ع) را با معرفت انجام دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: دعای زیارت عاشورا به ما می‌آموزد که در دنیا و آخرت باید در مقام معیت اهل‌بیت(ع) باشیم و نباید قدمی جلوتر و یا قدمی عقب‌تر از آن‌ها حرکت کنیم.

وی افزود: در خط اهل‌بیت بودن از مواردی است که در حال حاضر هم مصداق آن وجود دارد و آن اطاعت از ولی‌فقیه زمان است، ازاین‌رو همه ما باید همراه و با ولی‌فقیه زمان حرکت کرده و نباید از او عقب‌تر و یا جلوتر حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha