پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
چین  و مالزی روابط در زمینه «مطالعات اسلامی» را ارتقاء می دهند

حوزه/ وزیر آموزش مالزی که اخیرا سفر چهار روزه ای به چین داشته است اعلام کرد که روابط در راستای «مطالعات اسلامی» بین دو کشور توسعه پیدا کرده و قرار است شعبه دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی در شانگهای تاسیس شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»‌ به نقل از thestar، وزیر آموزش و پرورش مالزی اعلام کرد: قرار است روابط تحصیلی در راستای «مطالعات اسلامی» بین چین  و مالزی توسعه پیدا کنند.

دکتر موزلی ملک وزیر آموزش مالزی که برای یک سفر کاری چهار روزه به چین سفر کرده اعلام کرد، تایکونگ پی، رئیس اتاق بازرگانی حلال در استان شانشی به وی پیشنهاد داده که دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی شعبه ای در استان شانگهای تاسیس کند و یک مدرسه بین المللی نیز برای دوره  های اولیه تاسیس شود.

*  300 هزار مسلمان در شانگهای زندگی می کنند

به گفته وی، شانگهای به تنهایی بیش از 300 هزار مسلمان دارد و میلیون ها مسلمان نیز در استان شانشی و 5 استان دیگر چین سکونت دارند.

ملک همچنین افزود: ما به چین پیشنهاد داده ایم که دانش آموزان را برای تحصیلات به مالزی بفرستند و وزیر آموزش این کشور نیز آماده انجام اقدامات لازم برای ارتقاء تحصیلات در زمینه «مطالعات اسلامی» و زمینه های دیگر بود.

سفر وزیر آموزش هند در ادامه سفر دکتر ماهاتیر محمد، نخست وزیر این کشور در ماه گذشته به چین انجام  می گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha