جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش آسیبهای عزاداری. مدرسه علمیه خواهران جویبار

حوزه/ همایش " آسیب شناسی هیئت های مذهبی بانوان " با حضور مسئولین هیئت های مذهبی و مبلغین حوزه در مدرسه علمیه الزهرا(س) جویبار برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام بهرامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جویبار، در این همایش ضمن ارج نهادن به  مقام خادمین امام حسین(علیه السلام) بیان کرد: محرم دانشگاهی سرشار از درسها و عبرتهاست و عاشورا به ما آموخت که چه وظیفه ای درجامعه در قبال دین داریم.

وی با اشاره به هدف والای امام حسین(ع) ازقیام گفت: بزرگترین هدف سید الشهدا حفظ نظام سیاسی اسلام بوده که برای تحقق  آن از همه چیزش گذشت؛ ما نیز باید در شرایط کنونی جامعه، روح امید به خدا را درجامعه تزریق کنیم و بدانیم وعده الهی حق است

مدگرایی و پیروی از تجملات در بانوان، یکی از آفت های هیئت های عزاداری است

خانم میرزایی مدیر  مدرسه علمیه الزهرا (س)  در ادامه همایش به بیان آسیبهای عزاداری درهیئت ها و عوامل پیدایش آن پرداخت  و تصریح کرد: نوع شادی و عزای ما شیعیان باید منطبق برسیره معصومین (علیهم السلام) و براساس شیوه های رفتاری و برخوردی آنان باشد. .

وی با اشاره به این که جریان عاشورا یک دائره المعارف کامل است اعلام کرد:. ثمره عاشورا برای شیعه، همین انقلاب اسلامی ایران است که امام راحل آن را به فضل الهی و نیروی اتحاد مردمی به ارمغان آورد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران جویبار  با اشاره به اسلام ستیزی دشمنان درسالهای اخیر که به شیوه های مختلف وارد شده وضربه به باور های درست دینی ما زدند تاکید کرد: هدف اسلام ستیزان سرپوش گذاشتن روی اسلام واقعی است که به شیوه های مختلف از دین حق الهی چهره ای خشن ، جنگ جو و خونریزساخته اند.

وی ضمن تاکید برمسئولیت خطیر مبلغین و مسوولین هیئت ها در فرصثهای مناسبی مانند محرم و صفر گفت:  همه ما باید مراقب نوع و کیفیت عزاداریها و سخنرانیها در هیئت ها باشیم؛ زیرا  دشمن با جنگ نرم سعی در آسیب زدن به محتوای هیئتها دارد که مبلغین در این زمینه باید از اهل بیت (علیهم السلام) الگو بگیرند.

میرزائی با اشاره به آسیب های موجود در هیئتها اظهار کرد: مدگرایی و پیروی از تجملات در مراسم بانوان و انحراف و خرافه در برخی از عادتهای عزاداری از جمله مصادیق آفتهای هیئتهاست .

وی با اشاره به آفت مرید پروری را در هیئت ها خاطر نشان کرد: رابطه مرید و مراد بودن در هیئتها نتایج بسیار منفی و ناشایستی را در پی دارد که گاهی منجر  به بروز مدعیان دروغین دردین و مذهب می شود.

میرزایی در پایان با اشاره به راه حلهای جلوگیری از این آسیبها خاطر نشان کرد: الگوپذیری از بزرگان دین بویژه معصومین(علیهم السلام) و پیروی از شیوه های صحیح عزاداری مورد تائید آنها و نیز آگاهی و بصیرت نخبگان جامعه  طلاب و مسئولین هیئتها می تواند مانع از بروز آسیب ها و آفتهای بیان شده باشد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha