سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه فردوس

حوزه/ امام جمعه فردوس گفت: روحانیون، مبلغان و مداحان باید در راستای ترویج فرهنگ عاشورا به مردم به خصوص نسل جوان که دشمنان می خواهند آنان را به انحراف بکشاند، بیشتر تلاش کنند.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ در بیرجند، با بیان عزاداری سنتی در هیئت ها، گفت: امام راحل به عزاداری سنتی سفارش کردند و امروز نیز بسیاری از هیأت‌های مذهبی این عزاداری را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: عزاداری‌ها باید سنتی باشند اما انتظار این است که جوانان با جذب به هیأت با قیام عاشورایی امام حسین(ع) آشنا شوند و از این ماه حداکثر استفاده را ببرند.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، افزود: امام حسین(ع) به دلیل حکومت اسلامی مصیبت‌ها را تحمل کردند و ما نیز امروز باید شیوه سید الشهدا را در پیش گیریم.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: معروفی که در آن زمان ترک شده بود، حکومت اسلامی و نام اسلام بود، اما امام حسین(ع) برای تشکیل این حکومت قیام کردند.

وی هیات های مذهبی را طلایه داران خدمت به معارف الهی دانست و خاطرنشان کرد: ماه پرشور و با عظمت محرم منشا همه مبارزات حق علیه باطل و خیزش های انقلابی و بصیرت افزایی های دینی است.

امام جمعه فردوس ادامه داد: روحانیون، مبلغان و مداحان باید در راستای ترویج فرهنگ عاشورا به مردم به خصوص نسل جوان که دشمنان می خواهند آنان را به انحراف بکشاند، بیشتر تلاش کنند.

وی به فلسفه پوشیدن لباس سیاه در ماه محرم اشاره کرد و ادامه داد: هر انسانی اگر در میان ارحام خود کسی را از دست بدهد مدتی لباس سیاه می‌پوشد و از عطر استفاده نمی‌کند.

حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: بنابراین امام حسین(ع) نیز حق حیات بر گردن ما دارند و اگر ایشان نبودند امروز دین هم نداشتیم از این رو ایجاب می‌کند که لباس سیاه بپوشیم و لباس را طوری انتخاب کنیم که شادی در آن نباشد.

وی یادآور شد: لباس سیاه در ایام ماه محرم مطلوب است چرا که خود نشان از حزن دارد؛ ما ائمه اطهار(ع) را نور واحد می‌دانیم و هیچ تفاوتی بین ائمه اطهار(ع) نیست و در حزن آن‌ها محزون هستیم.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه هر مسلمانی در وفات امامان خود سیاه‌پوش و در تولد آن‌ها شاد است، افزود: امام حسین(ع) حق حیات بر تمام مسلمانان دارد و ایشان طاغوت و کفر را نابود و دین را احیا کردند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha