پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاونت تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به استقبال خانواده های کرمانشاهی در تشویق فرزندانشان جهت تحصیل در مدرسه حافظین قرآن،گفت: طلبه حافظ قرآن ثمره تربیت فرزندان با روزی حلال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاونت تهذیب حوزه های علمیه، در جمع والدین طلاب حافظین قرآن مدرسه حاج شهبازخان، با اشاره به سوره مبارکة فرقان آیه 74 « رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً ».«پروردگارا، ما را زنان و فرزندانی مرحمت فرما که مایه چشم روشنی ما باشند، و ما را (سرخیل پاکان و) پیشوای اهل تقوا قرار ده.؛گفت: فرزندان و نورچشمانتان شما با انس و حفظ قرآن،پیشوا و مایه هدایت اهل ایمان خواهند بود.

وی در ادامه با توجه به کلام الهی که می فرمایند« فرزندی را از من بخواهید که به هنگام دیدنش معرفت و کمالاتشان اشک در چشمانتان جاری کند»، گفت: دعای مستجاب شما فرزندانتان را در مسیر انبیاء(ع) و حاملان قرآن قرار داده که عامل به قرآن هم خواهند بود.

معاونت تهذیب حوزه های علمیه با توجه به اینکه شما خانواده های طلاب حافظ قرآن از بایت حضور فرزندانتان درحوزه علمیه شاکر خداوند باشید، گفت: جوانانی که با فرهنگ نماز بیگانه و دارای تحصیلات عالیه هستند نه به درد خود و نه به در جامعه می خورند.

وی در ادامه سوره با اشاره به سورة مبارکة لقمان آیه 13«يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ» ای پسر عزیزم، هرگز شرک به خدا نیاور که شرک بسیار ظلم بزرگی است.گفت: باید توجه نمود مربی نمونه ای که قرآن معرفی می کند لقمان حکیم است پس اولین چیزی که به بچه اش نشان می دهد وحدانیت پروردگار است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی با عنایت به این نکته که تخصص بدون تعهد دردی از مشکلات و معضلات جامعه را درمان نخواهد کرد، گفت: فرزندان ما در صورت اعتقاد محکم به مبانی دینی در مشاغل خود و خدمت به خلق خدا موفق خواهند بود.

وی در ادامه به اهمیت انجام امور عبادی و در راس آنها نماز، با اشاره به حدیث شریف پیامبراکرم(ص) که می فرمایند: « الصلوة عمود الدين اِنْ قُبلت قُبِلَ ما سواها و اِنْ رُدّت ردَّ ما سَواها» نماز عمود دین است « اِنْ قُبلت قُبِلَ ما سواها و اِنْ رُدّت ردَّ ما سَواها» اگر اهل نماز بودی هزاران کار انجام دادی اگر نمازت قبول شد آنها هم قبول می شود. و اگر این نماز قبول نشد آنهم قبول نمی شود.گفت: وقتی که نماز عمود و خیمه دین برپا نشود انسان نه موحد است و نه مشرک و سایراعمالش پذیرفته نخواهد شد.

معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به استقبال خانواده های کرمانشاهی در تشویق فرزندانشان جهت تحصیل در مدرسه حافظین قرآن، گفت: طلبه حافظ قرآن ثمره تربیت فرزندان با روزی حلال است.   

وی طلاب حافظ قرآن را «باقیات والصالحات» و ثروت ماندگار والدین دانست و گفت: هر هدایتی که توسط فرزند شما صورت بگیرد،عجب سرمایه ای است که ثوابش برای شما هم محسوب خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha