شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بیجار گفت: در احادیث بسیاری که از رسول خدا و بزرگان دین اسلام به جای مانده است، به صورت مستقیم مسلمانان تشویق به تلاش برای شکوفایی اقتصاد، کشاورزی، بازرگانی و... شده اند، لذا فقر و تنگ دستی در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور، بعدازظهر امروز در جمع طلاب جدیدالورد مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بیجار گفت: یکی ویژگی های نظام اسلامی باید اقتصاد قوی و خودکفا باشد و همین مهم توسط ائمه اطهار علیهم السلام بسیار مورد تاکید بوده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بیجار گفت: در احادیث بسیاری که از رسول خدا و بزرگان دین اسلام به جای مانده، به صورت مستقیم مسلمانان تشویق به تلاش برای شکوفایی اقتصاد، کشاورزی، بازرگانی و... شده اند، لذا فقر و تنگ دستی در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه دشمنان فشارهای اقتصادی زیادی بر جمهوری اسلامی وارد می کنند، افزود: دشمنان نظام اسلامی برای منزوی کردن ایران دست به هرگونه توطئه ای زده اند و از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد تحریم های اقتصادی آنان علیه این نظام بوده ایم و این روزها آن را تشدید کرده اند.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه به وظیفه روحانیون و طلاب در حوزه اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: امروز همه مردم به ویژه حوزه های علمیه، روحانیون و طلاب باید نسبت به ایجاد روحیه در کشور برای تقویت روحیه جهادی در زمینه اقتصاد تلاششان را دوچندان کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های امام خامنه ای؛ معیشت و اقتصاد مردم است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیشتر سخنرانی ها و جلساتی که با مسئولان دارند، تاکید بسیاری بر ارتقا سطح کیفی و کمی معیشت و اقتصاد مردم دارند، لذا همه در عملی کردن منویات بجا و ضروری معظم له مسئولیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت ولیعصر(عج) بیجار گفت: ایجاد روحیه در جامعه برای تجدید اقتصاد و تولید، نیازمند فرهنگ سازی است و این مهم برعهده متولیان فرهنگی و مذهبی کشور همانند حوزه های علمیه و... می باشد.

حجت الاسلام بهرامپور با تاکید بر اینکه بهترین نسخه برای برون رفت از وضعیت کنونی کشور، اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و نیز حمایت از کالای ایرانی از مهمترین شاخصه ها برای رد شدن از این برهه خاص تاریخی نظامی جمهوری اسلامی است.

این استاد حوزوی اظهار داشت: از سوی دیگر دستگاه های نظارتی باید در بحث اقتصاد و مبارزه با مفسدان اقتصادی اغماض نداشته باشد و تمام دست اندازان به بیت المال را طبق قوانین شرع اسلام محاکمه نماید، زیرا اگر با این طیف که مخلان اقتصاد این کشور محسوب می شود، برخورد لازم نشود، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی دور از انتظار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha