جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 462124
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
آشنایی با کودکان کشمیری که بنرهای سیاه عاشورایی را به درختان می آویزند

حوزه/ یک گروه ۹ نفره از کودکان و نوجوانان کشمیری، هر ساله برای ترویج پیام کربلا در ایام محرم اقدام به نصب بنرهای سیاه عاشورایی در سرتاسر منطقه بودگام در جامو و کشمیر می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»‌ به نقل از thekashmirimages، جمعی از کودکان و نوجوانان کشمیری، هر ساله برای ترویج پیام کربلا، اقدام به نصب بنرهای سیاه محرمی در سرتاسر شهر می کنند.

این گروه 9 نفره از کودکان و نوجوانان 12 تا 15 ساله شیعه در منطقه بودگام در جامو و کشمیر، هر ساله به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، با نصب بنرهای سیاه عاشورایی، هدف شان ترویج آرمان امام حسین(ع) و 72 تن از یاران ایشان است که به دست ارتش یزید به شهادت رسیدند.

در این بنرهای سیاه که کودکان نصب می کنند، بیاناتی از امام حسین(ع)، اشعار عاشورایی و مقاومتی و پیام های مربوط به روز عاشورا به چشم می خورند. آن ها ابتدا بنرهای بزرگ را در روستایشان به احتزاز در آورده و سپس درسرتاسر منطقه بودگام، با بالا رفتن از درخت ها و تیرهای چراغ برق، بنرهای و پرچم سیاه عاشورایی نصب می کنند و شهر را برای عزاداری آماده می سازند. در بین این گروه از کودکان، میثم، دانش آموز کلاس پنجم که از بلندی نمی ترسد وظیفه بالا رفتن از تیرها و درختان را به عهده دارد.

در پاسخ به این سئوال که چرا چنین وظیفه ای را عهده دار شده  اند، همگی یکصدا می گویند که هدف شان ترویج پیام کربلا است.

آن ها در این باره گفتند: ما احساس می کنیم که این مسئولیت و ظیفه ماست که بنرها را نصب کنیم و این عمل را انجام می دهیم تا مردم را از تراژدی کربلا آگاه سازیم.

هویت ما با کربلا تعریف می شود

آن ها در ادامه با بیان اینکه این عمل به بخشی از زندگی شان تبدیل شده افزودند: برافراشتن بنرها، بخشی از وجود ماست و هویت ما را که به کربلا مرتبط شده تعریف می کند.

این کودکان و نوجوانان با بیان اینکه مردم بودگام در کشمیر از این حرکت استقبال می کنند، گفتند: مردم به ما برای بنرها و پرچم ها پول می دهند و گاهی ما بنرهای آن ها را نصب می کنیم.

لازم  به ذکر است بزرگترین گردهمایی ها و مراسم ماه محرم هر ساله در منطقه بودگام کشمیر برگزار می شود و هر ساله برتعداد بنرها و پرچم های نصب شده برای برپایی این مراسم افزوده می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha