شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید مسئولان به ویژه متولیان حوزه اقتصاد، فرمایش مقام معظم رهبری دال بر پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را در اولویت امور قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، شامگاه روز یکشنبه در دیدار با رییس جدید بانک ملی شعب استان کردستان، اظهار داشت: استان كردستان مردمانی مومن، پاک طینت و خوب دارد و خدمت به آنان پاداش و اجری مضاعف برای مدیران و مسئولان نظام است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهميت اقتصاد در زندگی بشر، گفت: امروز کسی نمی تواند منکر ارتباط بین مردم و بانک ها باشد، زیرا بانکها اولین و اصلی ترین بنگاه اقتصادی در رابطه با مردم و جامعه هستند، لذا باید این بنگاه های اقتصادی بتوانند مشکلات مردم را در حوزه های مختلف همانند اشتغال، تهیه مسکن و... را رفع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی افزود: امروز اولین و مهمترین اولویت بانکها در کشور، پردام تسهیلات اشتغالزایی برای جوانان است، لذا مسئولان بانک ها باید تسهیلات و وام های کلان را به صورت خرد بین افراد نیازمند به اشتغال توزیع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: به همین منظور از مدیران بانکی در استان می خواهیم که اولین هدف خود در بحث تسهیلات را اشتغالزایی و ایجاد مراکز تولید و صنعتی قرار دهند تا با این کار موضوع بیکاری در این استان کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه امروز تحریم های دشمنان علیه نظام تشدید شده است، اظهار داشت: امروز شاهد برخی تنش ها در حوزه اقتصاد کشور هستیم که این مهم معلول جنگ اقتصادی و روانی دشمنان است، لذا باید مسئولان به ویژه متولیان حوزه اقتصاد، فرمایش مقام معظم رهبری دال بر پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را در اولویت امور قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تاکید کرد: امروز اگر جامعه و کشور به دنبال خودکفایی و رهایی از مشکلات اقتصادی است، باید تکیه بر صادرات نفت را کنار بگذارد و به تولید و صدور کالاهی غیرنفتی همانند محصولات کشاورزی تاکید کند.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی بیشترین فشار را به طبقه های ضعیف جامعه وارد آورده، لذا باید برای حل این مشکلات بانکها نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: لذا از بانکها و مدیران آن درخواست داریم که برای رفاه مردم و جامعه در وضعیت کنونی در بحث جرایم بانکی نگاهشان به قشر مستضعف جامعه باشد و به طریقی عمل کنند که خدایی ناکرده نگاه مردم نسبت به نظام و دین منفی نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha