جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاونت تهذیب حوزه های علمیه،

حوزه/معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه گفت: بازدید میدانی از مدارس علمیه استان، گفت وگو با طلاب و تببین طرح جامع تربیتی را از مهمترین اهداف سفر حجت الاسلام و المسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه به استان کرمانشاه است.

حجت الاسلام مهدی محمدی فرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ در کرمانشاه، با اشاره به سفر هفت روزه معاون تهذیب حوزه های علمیه به استان کرمانشاه اظهارداشت: در حال حاضر استان کرمانشاه با بیش از 1100 طلبه در سطوح مختلف و فعالیت 10 مدرسه علمیه میزبان حجت الاسلام و المسلمین ملکی  است.

وی افزود: بازدید از مدارس علمیه کرمانشاه، هرسین، صحنه، سنقر، اسلام آّباد، کنگاور، مدرسه قرآنی کرمانشاه، مدرسه آیت الله بروجردی(سطوح عالی) و برگزاری جلسه عمومی با طلاب و جلسه کاری با مدیر، کادر و اساتید مدارس از جمله برنامه های معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در سفر به استان کرمانشاه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: دو مدرسه علمیه گیلانغرب(به دلیل تعطیلی ) و سرپل ذهاب(عدم تجهیز به واسطه زلزله) از برنامه های این دوره سفر استانی معاون تهذیب حوزه های علمیه حذف شد.

حجت الاسلام محمدی فرد با بیان اینکه حضور معاون تهذیب در هر مدرسه بیش از نیم روز به طول می انجامد، اظهارداشت: جلسه با طلاب، مدیران، کادر و اساتید، تبیین طرح جامع تربیتی، پرسش و پاسخ های تهذیبی، تربیتی، اخلاقی و پاسخگویی به دغدغه های تربیتی و اخلاقی طلاب عمده برنامه سفر معاون تهذیب حوزه های علمیه به کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ادامه سفر معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تا روز سه شنبه گفت: از برنامه های پیش روی حجت الاسلام و المسلمین ملکی در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه؛ امروز حضور در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با حضور 250 طلبه و جلسه با مدیر، کادر و اساتید آن، فردا حضور در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان صحنه و مدرسه امام خمینی(ره) سنقر و همچنین در روز سه شنبه با حضور در شهرستان اسلام آباد با طلاب، کادر مدیریت و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) این شهرستان دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به مهمترین نکات و سخنان حجت الاسلام و الملسمین ملکی یادآور شد: تشکیل شورای تهذیبی در مدارس علمیه و برخورداری مدیر، کادر و اساتید از نگاه تربیتی و تهذیبی از تاکیدات مهم معاون تهذیب حوزه های علمیه بود.

حجت الاسلام محمدی فرد تصریح کرد: معاون تهذیب حوزه های علمیه در جلسات عمومی و خصوصی خود تاکید داشتند؛ " در مدارس علمیه سراسر کشور تمام مطالبات تربیتی و تهذیبی حوزه علمیه از مدیران مدارس می باشد، لذا مدیران مدارس باید نگاه و دغدغه تربیتی و تهذیبی داشته باشند."

وی به نقل از معاون تهذیب حوزه های علمیه تاکید کرد: وقتی یک مدیر دلسوز، مهربان، کارشناس و متخلق باشد، زمانی که یک طلبه با همه اعتمادی که به مدیر دارد به وی مراجعه کرد اگر علاوه بر خلقیات دینی، معرفتی و اخلاقی از دانش کافی برخوردار باشد می تواند اعتماد این طلبه را چندین برابر کند اما اگر کارشناس نباشد این اعتماد ممکن است حتی به زیر صفر کشیده شود.

حجت الاسلام محمدی فرد در پایان گفت: حوزه علمیه کرمانشاه برای سال تحصیلی جدید میزبان یکصد طلبه قبل از اجرای طرح میثاق طلبگی بود که پس از اتمام دوره 90 نفر موفق به دریافت مجوز ورود به هشت مدرسه علمیه استان کرمانشاه شدند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha