جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: به راه انداختن جنگ های نیابتی در منطقه و نیز تجهیز تروریست ها برای کشتار مسلمانان تنها بخش کوچکی از برنامه های دشمنان وحدت جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج، اظهار داشت: یکی از برنامه های دشمنان در کشور به ویژه در استان هایی همانند کردستان، سیستان و بلوچستان و... ایجاد تفرقه بین برادران دینی و مسلمان است.

امام جمعه سنندج گفت: این برنامه دشمنان که از سابقه دیرینه ای برخوردار است، در پوستین های مختلفی خود را نشان می دهد و به حدی این توطئه ها پیچیده است که گاهی انسان آن را با حق اشتباه می گیرد و این همان خواسته دشمنان وحدت جهان اسلام است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه وضعیت کنونی خاورمیانه نتیجه همان ضرب المثل انگلیسی هاست که می گوید «تفرقه بینداز و حکومت کن»، افزود: خاورمیانه سرشار از ذخایر نفتی، گاز، معادن طبیعی و... است، لذا تسلط بر این منطقه برای کشورهای استعمارگر بسیار حیاتی است و تنها چیزی که می تواند دستان آنان را از این منابع کوتاه کند، وحدت جهان اسلام است.

ماموستا خدایی تاکید کرد: به راه انداختن جنگ های نیابتی در منطقه و نیز تجهیز تروریست ها برای کشتار مسلمانان تنها بخش کوچکی از برنامه های دشمنان وحدت جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه جریان های منحرف در جهان اسلام یکی یا دو تا نیست، گفت:  به عینه می بینیم که جریان های منحرف و ترویستی در منطقه خاورمیانه با عناوین مذهبی دست به کشتار مسلمان می زنند و توجهی به سنی و شیعه ندارند و همه را به چشم دشمن و کافر می بینند.

امام جمعه سنندج بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب، خدمات بسیاری در همین استان کردستان توسط مسئولان نظام جمهوری اسلامی انجام گرفته و این نشان می دهد که نگاه این انقلاب به کشور یک نگاه جامع می باشد و سلیقه گرایی در آن جایی ندارد.

ماموستا خدایی بیان داشت: اگر امروز در برابر جریان های منحرف با بصیرت برخورد نکنیم، بی شک در دام تفکرات منحط آنان خواهیم افتاده که دود آن به چشم همه مسلمانان می رود.

این عالم اهل سنت در ادامه با اشاره به اینکه مردم استان کردستان در حفظ آب و خاک خود پرونده بسیار درخشانی دارند، گفت: مردم استان کردستان علیرغم اینکه اهل سنت می باشند، ولی همزیستی و زندگی خوبی با برادران اهل تشیع دارند و این نشان می دهد که تمام امت اسلام با هم برادرند و بی شک کسی که دم از سنی یا شیعه می زند به دنبال ایجاد تفرقه است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: رسول خدا (ص) و بزرگان دین نسبت به توطئه های تفرقه افکن دشمنان در آینده جهان اسلام بسیار هشدار داده اند و مسلمان را به وحدت و حرکت در صراط مستقیم رهنمود کرده اند، لذا همه ما چه سنی و چه شیعه باید دست در دست هم نهیم و در مقابل توطئه های تجزیه طلبان و تفرقه جویان همانند دیوار مستحکم و استوار بایستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha