شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 موزه دفاع مقدس خرمشهر

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بوشهر از بازسازی عملیات ثامن الائمه(۰ع) در بوشهر خبر داد و گفت: حدود ۸۰۰ برنامه توسط ارتش، سپاه نیروی انتظامی و ادارات در هفته دفاع مقدس در استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سردار غلامعلی کفاش، امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: برنامه هفته دفاع مقدس در بوشهر با شعار «ما توانستیم» شروع می شود و برنامه های ابلاغی از ستاد کل نیروهای مسلح با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در استان اجرایی می شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بوشهر در ادامه به تشریح برنامه های مهم هفته دفاع مقدس در استان پرداخت و گفت: اجرای رژه توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح با حضور فعال نیروهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در بزرگراه امام علی(ع) بوشهر، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در موزه دریانوردی، برگزاری مرحله دوم رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص) 2، گلباران و غباررویی قبور مطهر شهدا در سراسر استان از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی حضور کارکنان نیروهای مسلح به همراه خانواده در اولین نماز جمعه هفته دفاع مقدس، گرامیداشت شهادت شهدای دفاع مقدس در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، برگزاری مراسم روز سرباز با محوریت سپاه استان و تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح، اجرای مسابقات فرهنگی ورزشی با محوریت دفاع مقدس توسط ادارات و سازمان ها را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان عنوان کرد.

سردار کفاش از آمادگی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بوشهر برای ایجاد مکانی فرهنگی و موزه دفاع مقدس در شهرستان ها خبر داد و گفت: در صورت آمادگی مسئولان شهرستانی برای واگذاری زمین و تخصیص اعتباری بدین منظور می توان این کار را انجام داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بوشهر از بازسازی عملیات ثامن الائمه در بوشهر خبر داد و گفت: حدود 800 برنامه توسط ارتش، سپاه نیروی انتظامی و ادارات در هفته دفاع مقدس در استان اجرایی می شود.

وی یکی از معروف ترین معروفات را ایجاد موزه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: اگر می خواهیم برای شهدا، جانبازان و ایثارگران و تلاشگران مبارزه ارزشی قائل شویم بایستی این موزه احداث شود؛ یک از وظایف بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ترویج فرهنگ مفاع مقدس است.

سردار کفاش با انتقاد از مسئولان استان نسبت به بی توجهی به احداث موزه دفاع مقدس ابراز داشت: استان بوشهر به عنوان استانی شهید پرور و با داشتن سردارانی مبارز همچون رئیسعلی دلواری از داشتن موزه ای به نام موزه دفاع مقدس محروم است و در بین استان های کشور این استان تنها بوشهر است که موزه دفاع مقدس ندارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بوشهر افزود: حدود 10 سال است که مکتباتی با مسئولان استان برای انجام این مهم صورت گرفته اما تا کنون بی نتیجه بوده است.

وی افزود: شش نقطه را در برای احداث این موزه پیشنهاد دادیم و منتظر بررسی و اعلام نظر نهایی مسئولان استان هستیم؛ این موزه می تواند شامل گالری های مختلف همچون سینما، فضای سبز، موزه و نمایشگاه دفاع مقدس باشد.

سردار کفاش ادامه داد: متاسفانه مسئولان استان بوشهر دغدغه این موضوع را ندارند و انتظار است همانطور که نمایندگان مجلس برای مشکلات بیکاری و اشتغال و آب و برق داد می زنند باید این مساله را هم داد بزند که چرا استان بوشهر یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ندارد؛ همچنین این دغدغه نباید فقط در شعار باشد، بلکه در عمل باید دیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha