جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 سید محمد سعیدی

حوزه/ امام‌جمعه قم تکریم و تجلیل شهدا را تکریم عاشورا توصیف کرد و گفت: احیاء نام شهدا در جامعه دینی ارزش‌گذاری بر جریان پاک شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی شب گذشته در آیین عزاداری حسینی که به‌منظور تجلیل از 6 هزار شهید استان قم در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد اظهار داشت: خانواده‌های شهدا در حقیقت برکت و حیات شهید خود را به دست آورده‌اند چراکه شهدا بر اساس آیات شریف قرآن کریم زنده و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که تجلیل از مقام 6 هزار شهید در ایام محرم کمتر از خود شهادت نیست، ابراز داشت: شهدا برکت آفرینان زندگی ملت شریف ایران هستند، بر این اساس چنین ساحتی از سوی مردم تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: بزرگداشت یاد، نام و یا تشییع پیکرهای پاک شهدا عطر ایمان، تقوا و بصیرت را در جامعه فراگیر می‌کند.

امام‌جمعه قم بابیان این‌که گاهی غفلت ها فضای شهر را احاطه می‌کند، عنوان داشت: بزرگداشت یاد شهدا و یا تشییع پیکر مطهرشان غبار غفلت را از محیط شهرها پاک می‌کند همچنان که در تجربه اخیر (تشییع پیکر شهدای گمنام در شهر تهران) این حقیقت را مجدد به ما نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تکریم و تجلیل شهدا را تکریم عاشورا توصیف کرد و گفت: احیاء نام شهدا در جامعه دینی ارزش‌گذاری بر جریان پاک شهادت است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه در ادامه به ارکان انتظار فرج اشاره کرد و گفت: اعتقاد و معرفت، التزام عملی به حقیقت انتظار و مشارکت عمومی ارکان حیاتی برای انتظار صادق است.

وی ادامه داد: مسلمانان در سال 61 هجری در کوفه منتظر امامی قائم بودند در حالی که به ساحت عصمت و امامت باوری نداشتند، بنابراین اعتقاد و التزامی به دو رکن دیگر یعنی التزام عملی و مشارکت عمومی در تحقق انتظار خود را به دست نیاوردند.

امام‌جمعه قم نابودی طاغوت زمان را متکی بر وفاداری و همراهی عمومی ملت شریف ایران با اهداف و چشم‌اندازهای نظام اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: شاخصه اول شهدا ولایتمداری است این در حالی است که ولایتمداری با ولایت شعاری تفاوت جدی دارد.

وی ادامه داد: شهدا سلسله متصل و زنجیره‌ای هستند و نمی‌توان شهدا را سلسله جزیره‌ای تصور کرد؛ شهدا احیاکننده ارزش‌های دینی در جامعه اسلامی هستند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha