شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین بر ضرورت معرفی هنرمندانه اهداف قیام امام حسین(ع) به جامعه به ویژه جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در مراسم افتتاح نمایشگاه «اندیشه عاشورایی» در قزوین گفت: نمایشگاه اندیشه عاشورایی که به همت مبلغین جوان و خوش فکر حوزه علمیه قزوین  برپا شده، به واقع کم نظیر و برای بازدید کنندگان ارزش فراوانی در بر خواهد داشت، چرا که مردم وجوانان با اهداف قیام سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به شکل فیلم،کلیپ و ... به خوبی آشنا می شوند.

 مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: زندگی امام حسین(ع) فقط در روز عاشورا خلاصه نمی‌شود، همه جنبه‌های زندگی حضرت را باید دید، خطبه‌های امام(ع) قبل از عاشورا را هم باید خواند و در آن تأمل کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بهترین شیوه و بهترین مکانی که می شود به جوانان این نکات را گوشزد کرد، هیئت ها، مساجد و یا همین برگزاری این نوع نمایشگاه هاست که هنرمندان می توانند به شکل خوب و ارزشمندی اهداف قیام سیدالشهدا (ع) را به مخاطبین ارائه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: اگر امروز می‌خواهیم با گذشت قرن‌ها از رخدادی که به عنوان پیام ماندگار نهضت سرخ حسینی که برای تاریخ منشاء رشد، تحول و تحرک نام گرفته، در مسیر حق حرکت کنیم باید در برابر دشمنان بایستیم، بنابراین باید در مسیر ایجاد و رشد بصیرت و آگاهی‌ دینی مردم و جوانان کوشا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم برای اندک لحظه‌ای هم که شده خودمان را در جای تک تک مردم آن زمان بگذاریم تا بفهمیم باز هم با وجود انواع راحت طلبی‌ها و وعده‌های مالی و غیرمالی دشمنان، با وجود تمام خرافه افکنی‌ها و شبهه‌هایی که علیه خاندان پیامبر(ص) و یارانش ریشه می‌دواند، علی رغم وجود ترس و اضطرابی که در کنار دودلی و دودستگی‌های مردم وجود داشت و منهای تمام تبلیغات دستگاه‌های حکومتی فاسد و دیگر عوامل، آیا باز هم پای در مرکب یاران حسین(ع) می‌گذاشتیم؟.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha