جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: در بحث مسایل قرآنی باید اینگونه عمل کنیم که قرآن بر زندگی شخصی و اجتماعی ما تاثیر مستقیم داشته باشد نه اینکه تنها قرآن خوان باشیم و تاثیری بر عملکرد و کردار ما نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، در جمع تعدادی از طلاب حافظ قرآن در سنندج اظهار داشت: خداوند روشها و راههای مختلفی برای نجات و عاقبت بخیری انسان مشخص نموده است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: در ادیان الهی هر دینی راهنمایی برای رستگاری دارد و در دین اسلام؛ قرآن و اهل بیت علیهم السلام به عنوان راه رستگاری و سعادت انسان توسط خداوند متعال به مسلمانان هدیه داده شده است.

این کارشناس امور قرآنی با اشاره به اینکه باید دستورات و فرمایشات کتاب خدا در زندگی ما جاری باشد، افزود: باید بین اعمال فردی که با قرآن مانوس می باشد و کسی که با این گنجینه معرفتی بیگانه است، تفاوت های بسیاری باشد.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه سخنان خود بیان داشت: البته در بحث مسایل قرآنی باید اینگونه عمل کنیم که قرآن بر زندگی شخصی و اجتماعی ما تاثیر مستقیم داشته باشد نه اینکه تنها قرآن خوان باشیم و تاثیری بر عملکرد و کردار ما نداشته باشد.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان افزود: همچنین کسانی که به نوعی با قرآن مانوس هستند باید واقف باشند که خط به خط قرآن و دستورات الهی را در جامعه پیاده کنند و به اصلاح آمران خوبی در امر به معروف و نهی از منکر باشند.

وی با اشاره به اینکه هر کسی که با قرآن مانوس شد، رستگار می شود، گفت: یکی دیگر از ثمرات مهم انس با قرآن که کلام خداوند متعال است همان احساس آرامش روحانی و روانی انسان می باشد. خداوند در آیه 28 سوره رعد می فرماید: « الَّذِينَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللَّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ/ همان کسانى که ایمان آورده‏‌اند و دل‌هایشان به یاد خدا آرام می‌‏گیرد، آگاه باش که با یاد خدا دل‌ها آرامش مى‌یابد».

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه تاکید کرد: یکی دیگر از مسایل که علاقه مندان کتاب قرآن باید همیشه به یاد داشته باشند، این است که باید معارف این کتاب بزرگ را در بین جامعه نشر دهند و هر آنچه که از قرآن کریم می آموزند به دیگران یاد دهند که این عمل به جز ثواب خواندن قرآن ثواب های دیگری برای انسان در بردارد.

این کارشناس امور قرآنی در پایان سخنان خود گفت: بهترین زمان برای یادگیری قرآن توسط فرزندانمان، ایام کودکی است، زیرا در این برهه از زندگی، ذهن کودکان پاک و معصوم است و بهترین آمادگی برای پذیرش معارف الهی و دینی را دارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha