پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تشییع پیکر سید محمد علی الحلو از اساتید نجف اشرف در کربلا

حوزه/ مراسم پیکر حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی الحلو از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف از جوار حرم امام حسین (ع) آغاز شد و بعد از خواندن نماز میت به طرف حرم حضرت عباس (ع) تشییع شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم پیکر حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی الحلو از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف از جوار حرم امام حسین (ع) آغاز شد و بعد از خواندن نماز میت به طرف حرم حضرت عباس (ع) تشییع شد.

در این مراسم جمع زیادی از نمایندگان مراجع تقلید، نیرو های امنیتی و اهالی و زائرین کربلا حضور داشتند.

در حرم حضرت عباس (ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی تولیت آستان مقدس عباسی به نیابت از سید محمد علی الحلو، زیارت حضرت عباس(ع)، زیارت امام رضا(ع) و زیارت صاحب الزمان (عج) خوانده شد و بعد از آن پیکرش به نجف برگشت تا در آنجا به خاک سپرده شود.

شایان ذکر است که سید محمد علی الحلو در (29 جمادی الاولی 1376هـ ق) در نجف اشرف به دنیا آمد. وی بعد از تکمیل تحصیلات در نجف اشرف مجبور شد به خاطر مشارکت در انتقاضه شعبانیه به ایران مهاجرت کند.

او در سال 2004 میلادی به عراق بازگشت و دفتری به نام دفتر امام صادق (ع) تأسیس کرد.

سید الحلو بیش از 40 تألیف که برخی از آنان اختصاص به امام زمان (عج) و برخی اختصاص به حضرت عباس (ع) دارد. وی در تعدادی از کمیته ها و فعالیت های علمی داخل و خارج عراق شرکت کرد و شبکه های ماهواره ای از جمله مجموعه شبکه های کربلا را مدیریت نمود و بر مؤسسات دینی و مجله های علمی در کشور های مختلف جهان نظارت داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha