جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/ امسال هم در عصر یازدهم محرم الحرام، سیل عظیم عزاداران حضرت زینب(س) با لبیک گویی به بانوی صبر و استقامت، نوای «کلنا عباسک یا زینب(س)» را از پایتخت شور و شعور حسینی زنجان به گوش جهانیان رساندند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زنجان، کمتر عاشق اهل بیت(ع) و ارادتمند به آستان قدسی قهرمان کربلا حضرت زینب(س) را می توان یافت یا بهتر بگویم هیچ ماتم گرفته ای در عزای ام المصائب(س) را نمی توان پیدا کرد که یازدهم محرم بشود و دلش برای حضور در دسته عزاداری زینبیه اعظم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان نتپد.

 امسال هم در عصر یازدهم محرم الحرام، سیل عظیم عزاداران حضرت زینب(س) در قالب دسته زینبیه از مسجد اعظم زینبیه زنجان حرکت خود را آغازکرد،با لبیک گویی ارادتمندان به بانوی صبرواستقامت، درمقابل امامزاده سیدابراهیم(ع)  به پایان رسید .

 عاشقان اهل بیت(ع) با نوای «زینب ای زینب  سلام اولسون سنه، حامی حیدر سلام اولسون سنه، حامی مکتب سلام اولسون سنه، و ...» با عقیله بنی هاشم(س) و حضرت رقیه 3 ساله حسین(ع) همنوایی کرده و برمصائب اسرای کربلای اشک ماتم ریختند.

باید بود و لذت اشک هایی که بی اختیار در هوای زینب(س) می ریزند را فهمید. باید حضور پیدا می کرد تا حلاوت "حسین من، حسین من..." نوای ملتی زینبی را چشید و آفتاب را در حزن انگیزترین غروب به تماشا نشست.

در این مراسم بزرگ و باشکوه نزدیک به 1500 خادم و خادمیار، خدمت رسانی به ارادتمندان و محبان حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت زینب کبری(س) را بر عهده داشتند.

دسته زینبیه زنجان پس از حسینیه اعظم دومین اجتماع ارادتمندان اهل بیت(ع) در زنجان است که عصر رو یازدهم محرم برگزار می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha