سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هفته دفاع مقدس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان با اشاره به ایثارگری های رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل، گفت: دشمنان به خوبی دریافته اند که نسل های سوم و چهارم انقلاب به صورت مستقیم دفاع مقدس را لمس نکرده اند، لذا این امر را بهترین فرصت برای استحاله فکری این نسل ها و باورهای آنان درباره شهدا و ارزشهای دفاع مقدس می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به هفته دفاع مقدس و جانفشانی های جوانان این مرز و بوم، اظهار داشت: دشمن متجاوز بعثی با حمایت دشمنان نظام نوپای انقلاب اسلامی هجوم نظامی همه جانبه ای علیه نظام ما به راه انداخت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه دشمنان در این جنگ اهداف بسیاری را دنبال می کردند، افزود: اولین و مهمترین هدف دشمنان از حمله نظامی به کشور، جلوگیری از نشر اعتقادات و باورهای انقلاب در منطقه و جهان بود.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه با این نظام نوپا 8 سال بدون هیچ گونه امکاناتی در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح و جهان استکبار ایستاد، گفت: هنوز مدت زمانی از برقراری نظامی اسلامی در کشور نگذشته بود که صدام ملعون با تحریک برخی از کشورهای مرتجع عربی منطقه همانند رژیم کودک کش سعودی و نیز دول غربی، هجومی همه جانبه علیه مملکت آغاز کردند و به خیال خود در همان روزهای اول می توانند نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورند و ساقط نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه اظهار کرد: امام خمینی(ره) که شخصیتی با خدا و با درایت بودند، به خوبی توانستند با حمایت و حضور چشمگیر جوانان این مملکت از آب و خاک ایران اسلامی دفاع کنند و در طول هشت سال جنگ تحمیلی نه تنها به دشمن بعثی اجازه ندادند که ذره ای از این خاک را به تصرف در بیاورند، بلکه اگر حمایت های مالی و تسلیحاتی دشمنان نبود بی شک خود کشور متجاوز عراق خود در خطر سقوط قرار می گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی و پیروزی مقتدرانه انقلاب اسلامی در این برهه تاریخی از کشور، دشمنان ساکت ننشستند و از راه های دیگری علیه جمهوری اسلامی دست به توطئه زدند.

وی تحریم های اقتصادی، تهاجم فرهنگی و... را از جمله فتنه های دشمنان علیه نظام اسلامی بعد از هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دشمنان با به راه انداختن جنگ رسانه ای و تبلیغاتی خود در جهان به دنبال تحقق اهدافی بودند که در جنگ نظامی در رسیدن به آن ناکام بودند، لذا در اولین پروسه خود جوانان و نوجوانان که به گونه ای سرمایه های این نظام محسوب می شوند را هدف قرار دادند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار داشت: دشمنان به خوبی دریافته اند که نسل های سوم و چهارم انقلاب به صورت مستقیم دفاع مقدس را لمس نکرده اند، لذا این امر را بهترین فرصت برای استحاله فکری این نسل ها و باورهای آنان درباره شهدا و ارزشهای دفاع مقدس می دانند.

این کارشناس حوزوی با اشاره به لزوم تبیین ارزشهای دفاع مقدس به نسل های جوان انقلاب، گفت: امروز نسل های جوان به شدت در معرض تهاجم فکری و عقیدتی دشمنان هستند، لذا با توجه به این امر، کسانی که به نوعی متولی فرهنگی و دینی هستند باید بتوانند از ایجاد فاصله بین نسل های قدیم یعنی همان هایی که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند و نسل هایی که این دوران را تجربه نکرده اند، جلوگیری کنند.

وی تلقین احساس غربت نسل نوپای انقلاب با ارزشهای دفاع مقدس را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار خطرناک عنوان کرد و اظهار داشت: بی شک اگر هشت سال دفاع مقدس و نیز ایثارگری و جهاد جوانان این نظام نبود؛ جمهوری اسلامی اکنون در این جایگاه قرار نداشت، لذا شناخت ارزش های جنگ تحمیلی برای جوانان بسیار حیاتی و استراتژیک است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان نقش یادگاران هشت سال دفاع مقدس، روحانیون و طلاب را در انتقال ارزش های دفاع مقدس بسیار مهم عنوان کرد و گفت: امروز اگر می خواهیم ارزشها و ایثارگری های جوانان غیور در هشت سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و دشمنان در کم رنگ کردن این برهه از تاریخ پرافتخار کشور ناکام شوند، باید ارزشهای ناب هشت سال دفاع مقدس را با استفاده از پتانسیل های موجود همانند یادگاران عزیز 8 سال دفاع مقدس، روحانیون، طلاب، راویان و... به نسل جوان منتقل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که انصافاً نظام توجه خوبی به آن داشته است، راه اندازی یادمان های هشت سال دفاع مقدس است. این یادمان ها به خوبی می توانند در انتقال ارزشها و نیز یادآوری رشادتهای رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی دشمنان علیه انقلاب، نقش مهمی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha