جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسنعلی خزائلی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: خانواده های معظم شهدای مدافع حرم بی شک شاگردان ممتاز مکتب زینبی هستند که درس ایثار و استقامت را از این بانوی بزرگوار به خوبی آموخته اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خزائلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به خانواده های معظم شهدای مدافع حرم اظهار داشت: این خانواده ها ، عزیزان خود را فدای دفاع از حرم اهل بیت(ع) کردند و در عمل نشان دادند که عشق به ائمه اطهار(ع) و به خصوص حضرت زینب (س) در عمق وجودشان قرار دارد.

وی افزود: ولایت مداری، شجاعت و صراحت در دفاع از حق و حقیقت و فداشدن در راه خدا جزو بزرگترین درس هایی است که امروز جامعه شیعی ما به ویژه شهدای والامقام مدافع حرم از ایشان فراگرفته و می کوشد که زینب گونه از میراث دستگاه عظیم سیدالشهدا (ع) دفاع کند.

این استاد حوزه با بیان این که یکی از دلایل جدی ماندگاری قیام سیدالشهدا(ع) در گستره زمین و زمان، نقش آفرینی خواهر بزرگوار ایشان حضرت زینب (س) است ، گفت: این بانوی بزرگوار در ماجرای کربلا حضور موثری داشته و بعد از شهادت مظلومانه امام حسین(ع) ، در کنار امام سجاد(ع) ، رهبری و هدایت کاروان اُسرای اهل بیت(ع) را به سمت کوفه و شام برعهده گرفتند.

وی اضافه کرد: گرچه هر قیام و انقلابی به خودی خود دارای اهمیت است اما مهم تر از آن پایداری و حراست از ارزش ها و دستاوردهای آن است و همین جاست که عظمت زینب کبری(س) بر همگان روشن می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خزائلی همچنین بیان داشت: امام حسین (ع) پیش از شهادت خود، وظيفه حفظ و مراقبت از زنان و كودكان و پرستاري از ‏بيماران را به خواهرشان حضرت زينب (س) سپرده بودند؛ چرا که ایشان با شناختي كه ‏از شخصيت بي‌نظير خواهرشان داشتند به خوبي مي‌دانستند كه تنها زينب(س) است ‏كه مي‌تواند پناهگاه و تكيه‌گاه آنان باشد.

وی تاکید کرد: حضرت زینب (س) پس از شهادت امام حسین(ع) حضرت با وجود آن که در اسارت دشمنان اهل بیت(ع) بودند اما با شجاعت تمام در خطبه هایی که در کوفه و شام قرائت کرد، پرده از چهره ریاکارانه ، دروغین و فساد یزید و خاندان و هواداران او برداشته و مردم را با حقایق زمان خود به خوبی آشنا کردند و وقتی در کاخ یزید ملعون از ایشان با طعنه و کنایه سوال شد که کربلا را چگونه دیدی عبارت معروف را به کار بردند که " ما رأیت الا جمیلا"

وی افزود: ایشان الگوی والای ایثار و از خود گذشتگی است ، چه آن که برای حفظ جان زنان و بچه ها پس از اسارت به ویژه جان مقدس امام زمان خود یعنی امام سجاد(ع) ، همواره پیش قدم بود و جان خود را به خطر می انداخت.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha